13 iun. 2019 | 12:55

10 defecțiuni care apar când nu folosești mașina. S-o ții în garaj e inutil

ACTUALITATE
10 defecțiuni care apar când nu folosești mașina. S-o ții în garaj e inutil

Îți prezint un top cu 10 defecțiuni care apar când nu folosești mașina mult timp. Chiar dacă vrei să-ți menajezi automobilul și-l scutești de traficul aglomerat din oraș și de gropile din asfalt, tot se va defecta.

La fel care toate lucrurile care sunt făcute pentru a fi folosite zilnic, mașina se poate defecta și ea din cauză că nu este utilizată la adevăratul său potențial sau e ținută în garaj sau în parcare.

Trebuie să fii conștient că nimic din ceea ce este creat de om nu este perfect. Se deteriorează în timp. Asta indiferent de modul în care-l utilizezi sau îl menajezi. Automobilele sunt unele dintre cele mai durabile obiecte, atât timp cât sunt conduse corespunzător și nu sunt implicate în accidente din care ies cu daună totală.

Îți prezint mai jos o listă cu zece posibile defecțiuni la mașinile care nu sunt mișcate din loc cu lunile sau poate cu anii, chiar și dacă sunt noi.

Top 10 defecțiuni care apar la mașini nefolosite

Anvelopele

Aș spune că anvelopele sunt primele care încep să dea semne de deteriorare, nu după luni de nefolosință, ci și după câteva săptămâni, în funcție de calitatea lor și de condițiile în care sunt ținute, precum și de masa mașinii.

Pe măsură ce automobilul staționează o perioadă lungă de timp, presiunea în pneuri scade din cauza greutății/gravitației. anvelopele vor ajunge să capete o formă plată la contactul cu solul și s-ar putea să nu-și mai revină nici după ce le umfli iar. Dacă sunt ținute și în soare, vara, pe caniculă, se deteriorează și mai repede.

Frâna de mână

O altă defecțiune poate interveni la nivelul frânei de mână trase la un autoturism ținut în garaj/parcare cu lunile, fără să fie slăbită. În funcție de condițiile de mediu, arcurile pot să ruginească, dar, cel mai important, se vor slăbi, pentru că stau întinse prea mult timp (aceste arcuri oricum se slăbesc cu timpul).

Garniturile

Sunt printre primele piese care cedează pentru că sunt făcute din cauciuc iar acesta se deteriorează dacă nu este lubrifiat. Se comportă aproape la fel ca pielea umană, doar că garniturile sunt ceva mai durabile. Prima care s-ar putea să-ți facă probleme va fi garnitura de la baia de ulei, apoi cea de la capacul de tacheți.

Sunt unele defecțiuni care te vor indispune grav

Aerul condiționat

Cred că acesta se deteriorează cel mai rapid, de la un sezon la altul. De regulă, nu folosești aerul condiționat decât vara, dar în restul anului, acesta „șomează”. Când îl pornești, se simte un miros greu de suportat, iar freonul nu mai răcește cum ar trebui. Indicat ar fi să-i verifici starea înainte să vină canicula, prin aprilie, început de mai.

Injectoarele

Injectorul este o piesă care trebuie utilizată cât mai des, altfel, depunerile din carburant se întăresc și blochează apoi accesul combustibilului. Fă în fiecare weekend câteva ture cu mașina, chiar dacă nu o scoți din parcare în timpul săptămânii.

Etrierele

Acestea pot să ruginească mai repede dacă nu sunt utilizate, decât dacă ar fi solicitate zi de zi. Dacă locuiești într-o zonă unde plouă din an în Paști, poate că n-o să ai probleme cu etrierele, dar în România se uzează chiar și stând pe loc. Mizeria acumulată este, de asemenea, dăunătoare.

Atenție la defecțiuni care îți pot pune viața în pericol

Discurile de frână

Laolaltă cu etrierele, poți avea probleme și cu discurile de frână dacă nu miști mașina din loc cu lunile. Fie se blochează plăcuțele pe ele, fie pot să ruginească, în cel mai rău caz.

Releele

releele sunt esențiale pentru rețeaua electrică a mașinii și este afectată cel mai mult de condens. Mașina începe să acumuleze condens atunci când nu este utilizată mult timp, iar temperatura sa e lăsată la mila naturii (diferențe de temperatură între noapte și zi, de exemplu).

Termostatul 

Termostatul este piesa prin care circulă antigelul. Defecțiunea lui înseamnă blocarea în două forme: închis sau deschis. Dacă se blochează închis, nu mai circulă antigelul și „fierbe” motorul. Dacă se blochează deschis, s-ar putea ca motorul să nu mai aibă temperatura optimă.

Pompa de apă

Pompa de apă, în sine, nu se defectează, dar acumulările de reziduuri din ea, din cauza staționării îndelungate, poate duce la alte defecțiuni.