De ce a decis Uber să renunțe la camioanele autonome futuriste
Uber renunță să mai dezvolte camioane autonome, un program care a apărut după ce Uber a achiziționat Otto în urmă cu doi ani. Motivul renunțării? Să se concentreze pe mașini autonome.
Reprezentanții companiei au declarat că Uber Advanced Technologies Group va stop dezvoltarea camioanelor autonome. În schimb, își va concentra eforturile pe mașinile care se conduc singure.
„Am pus din nou mașinile pe drumurile publice din Pittsburgh și credem că eforturile întregii echipe să se concentreze pe această cale. Decât să avem două grupuri care lucrează împreună la proiecte diferite mai bine avem un singur grup care lucrează la același proiect”, a spus Eric Meyhofer, șeful Uber Advanced Technologies Group.
Această decizie nu va afecta Uber Freight, aplicația care ajută șoferii profesioniști să găsească marfă de livrat care funcționează similar cu aplicația Uber. Freigth a început în trei regiuni, dar acum este disponibil pe tot teritoriul SUA și este considerat un segment care s-ar putea dovedi profitabil în viitor.
„Vrem să creăm tehnologia pentru mașini autonome mai întâi pentru pasageri apoi vom duce tehnologia și pentru camioane. Acum trebuie să ne concentrăm pe un singur lucru”, a adăugat Meyhofer.
Eforturile Uber de a dezvolta astfel de camioane au fost învăluite în controversă încă de la început. Uber a cumpărat Otto în 2016, un startup format de mai mulți foști angajați Google, pentru 680 de milioane de dolari. Mai târziu a fost dezvăluit că adevărata sumă ar fi fost undeva la 220 de milioane de dolari. Tot o sumă foarte mare pentru un startup cu o vârstă de doar șase luni.
Două luni mai târziu, compania a intrat în antenția presei după ce un camion a mers singur 120 de kilometri. La nouă luni de la achiziție, Google a acuzat foști angajați că au folosit o parte din tehnologia Google pentru a realiza Otto.
Google a dat în judecată Uber, apoi compania l-a concediat pe fostul inginer al Google, dar asta nu a fost de ajuns. Uber a ajuns la o înțelegere cu Google și a decis că nu va folosi tehnologia pe care inginerul ar fi furat-o de la Google și a oferit 0,3% din valoarea companiei, adică a plătit 244 de milioane de dolari gigantul american.
În prezent, Uber a modificat un Volvo XC90 și l-a pus din nou pe drumurile din Pittsburgh, dar deocamdată vor fi conduse manual de către șoferi umani până când se va trece la următorul pas.