Premieră după 60 de ani în Europa: la Berlin revine trenul cu baterie
Trenurile cu motoare diesel sunt zgomotoase și poluante. Trenurile care funcționează pe bază de hidrogen sunt o soluție, însă tehnologia încă se află la început. O altă soluție, și mai la îndemână, sunt trenurile pe baterie.
În Berlin a fost lansat trenul Bombardier Talent 3, primul de felul său din ultimii 60 de ani în Europa. Trenul este unul electric-hibrid, iar pe porțiunile pe unde nu se poate alimenta cu energie electrică funcționează pe baterie.
„În jur de 40% din rețeaua de cale ferată germană nu este electrificată. Acest tren este o opțiune bună pentru mediu, dar și din punct de vedere financiar”, a spus Michael Fohrer, șeful diviziei germane a firmei canadiene Bombardier.
Trenul a fost dezvoltat cu sprijinul autorităților germane și a costat în jur de 4 milioane de dolari. Acesta ar trebui să consume mai puțină energie decât alte trenuri electrice, să fie mai silențios și mai performant. La debut, trenul a parcurs 40 de kilometri doar pe baterie, cu o singură încărcare, dar în viitor această distanță s-ar putea majora la 100 kilometri. Trenul nu are emisii și este mai eficient decât modelele anterioare.
Acest nou tren face parte din încercarea Germaniei de a scăpa de dependența de trenuri cu motor diesel. Tot anul acesta, Alstom a dezvălui Coradia iLint, un tren ce funcționează pe bază de hidrogen care ar putea merge 1000 de kilometri cu un singur plin. Olanda este un exemplu pentru Germania. Acolo, trenurile locale funcționează 100% cu energie electrică ce provine de la eoliene.
Să-i lăsăm pe alții să inoveze mersul cu trenul și să-l facă mai prietenos cu mediul înconjurător că noi avem probleme cu noi avem probleme în a urni trenurile din loc, indiferent de motorul pe care-l au. Anul trecut, trenurile CFR au avut întârzieri de 5 milioane de minute, adică aproape 10 ani și viteza medie de deplasare este de 43 de kilometri pe oră.