Tabletele sunt mai irelevante ca niciodată, iar vânzările o confirmă
Deși s-a creat de mult timp un trend în această direcție, tabletele nu s-au vândut niciodată mai slab decât la această oră.
Tabletele au avut câțiva ani de glorie. Te-au ajutat să te uiți la un film, să citești o carte sau să scrii un email în deplasare pe un ecran sensibil la atingere de dimensiuni generoase. Din păcate, întregul concept din spatele acelor gadgeturi a fost canibalizat de telefoanele de mari dimensiuni. Având în vedere ecranele smartphone-urilor moderne, este aproape imposibil să mai justifici investiția într-un gadget dedicat care să facă același lucru.
Un studiu publicat de curând de Digitimes Research îți arată că adopția tabletelor are din ce în ce mai mult de suferit la nivel global. În plus, cei care și-au cumpărat tablete în trecut, nu au nici o intenție să le schimbe prea curând.
În primul trimestru din 2008, la nivelul întregului mapamond, s-au vândut 33 de milioane de unități. Față de ultimul trimestru al anului trecut, scăderea este de 28,2%, o valoare ce poate descuraja orice gigant din tech să mai facă investiții în domeniul respectiv. Față de aceeași perioadă de trei luni din 2017, scăderea a fost de 14,9%.
Tabletele Apple sunt singurele care pleacă din magazine într-un ritm decent, dar pentru că prea puține companii au mai lansat produse noi, este imposibil ca situația din piață să se mai schimbe vreodată. În privința diagonalelor, se comercializează un pic mai bine tabletele de 9,7 inci sau mai mari. Pentru că tabletele de 7 și 8 inci sunt mai apropiate de smartphone-urile actuale din privința diagonalei, cota lor de piață este infimă către inexistentă.
În următorul trimestru, Apple s-ar putea să înregistreze o creștere a vânzărilor de tablete dacă se confirmă lansarea unor noi modele din gama iPad Pro. Alți producători de dispozitive cu Android nu au arătat nicio intenție legată de un nou model de tabletă.