06 aug. 2018 | 10:05

Când începe școala: structura cu vacanțe și cursuri pentru 2018 – 2019

Generalist
Când începe școala: structura cu vacanțe și cursuri pentru 2018 - 2019

Ministerul Educației a făcut publică structura anului școlar 2018-2019. Potrivit calendarului, anul acesta elevii vor întoarce școala mai devreme de 15 septembrie.

Mai precis, elevii se vor întoarce la școală pe data de 10 septembrie, iar anul școlar va avea 34 de săptămâni.

Anul școlar 2018-2019 va urmări aceeași structură ca și până acum. Acesta va fi împărțit în două semestre: semestrul I (10 septembrie 2018 – 1 februarie 2019) și semestrul al doilea (11 februarie 2019 – 14 iunie 2019).

De asemenea, vacanțele sunt aceleași ca în fiecare an. Astfel, elevii vor beneficia de vacanța de iarnă, cea intersemestrială, vacanța de primăvară și cea de vară. Acestea vor fi structurate după cum urmează:

  • vacanța de iarnă: 22 decembrie 2018 – 13 ianuarie 2019
  • vacanța intersemestrială: 2 – 10 februarie 2019
  • vacanța de primăvară: 20 aprilie – 5 mai
  • vacanța de vară: 15 iunie – 15 septembrie

Totodată, clasele din învățământul primar și preșcolar vor beneficia de vacanța suplimentară cu care am fost obișnuiți. Aceasta va avea loc în perioada 27 octombrie – 4 noiembrie.

În ceea ce privește finalizarea anului școlar pentru elevii de clasa a XII-a, ei vor termina orele pe data de 31 mai 2019. De asemenea, elevii de clasa a VIII-a vor încheia mai devreme anul școlar, pentru a avea timpul necesar pregătirii pentru examenul final. Astfel, aceștia vor avea ultimele ore pe 7 iunie 2019.

Cum a fost anul școlar 2017 – 2018, conform ministrului

La începutul lunii august, Valentin Popa, ministrul Educației, și-a prezentat bilanțul. Înainte de conferința de presă, s-a derulat prima întâlnire a Consiliului Consultativ care lucrează la elaborarea unei noi legi a Educației, conform programului de guvernare.

Printre domeniile cheie în care se va interveni sunt curriculumul, managementul și formarea cadrelor didactice, finanțarea, evaluarea și cercetarea în învățământ, a explicat Popa.

Desigur, și-a prezentat și niște realizări. Printre acestea, el a spus că reușite au fost creșterea veniturilor și motivarea cadrelor profesorilor, plata cadrelor didactice care asigură desfășurarea olimpiadelor școlare sau sporurile acordate.

Mai mult, circa 2.219 unități școlare încă nu au apă și canalizare, dar ministrul a spus că 863 sunt incluse în diverse proiecte de finanțare. În aceeași conferință de presă, Popa a promis că lucrările pentru toate aceste școli vor fi gata în mai puțin de doi ani, până în 2020.

„Pentru restul de unități vom propune un program național în vederea reabilitării, care să înceapă cel târziu la începutul anului viitor, astfel încât toate să fie finalizate până în 2020, așa cum a stabilit doamna prim-ministru”, a completat ministrul Educației.

Același bilanț a cuprins și manualele de clasa întâi. La Editura Didactică și Pedagogică sunt 105 titluri noi și 40 de traduceri în limbile minorităților din România, pentru 2,6 milioane de exemplare. Cumva firesc, ministrul nu a dat asigurări că la începutul anului școlar elevii vor avea toate manualele pe bănci. A conchis cu afirmația că există o criză a autorilor de manuale.