Cum pornești o mașină diesel în zilele geroase de iarnă

Cum pornești o mașină diesel în zilele geroase de iarnă
18:35 27.02.2018

Temperaturile scăzute din ultimele zile nu fac decât să le creeze probleme șoferilor care au automobile pe motorină. Acest lucru se întâmplă din cauză că motorina nu-i cel mai prietenos carburant iarna.

Mașinile diesel au probleme în anotimpul rece din cauza apei din motorină. La temperaturi cu minus, apa din carburant îngheață și astfel se formează dopuri de gheață care înfundă conductele și pot, la rândul lor, bloca sistemul de alimentare. Sunt însă câteva sfaturi de care să ții cont când temperaturile scad cu mult sub zero grade Celsius.

Dacă dorești să pornești mașina la temperaturi de -20 de grade, atunci trebuie să pui contactul fără să dai la automat timp de patru-cinci secunde. În cazul în care motorul nu pleacă la prima cheie, este indicat să repeți procedura. Apoi, e bine să nu încerci pornirea motorului dacă în bord este aprins martorul de „Bujii incandescente”. Dacă este foarte frig, după stingerea indicatorului, ia contactul şi pune-l din nou. Pornirea poate fi făcută doar când martorul este stins.

Pentru a nu suferi din cauza dopurile de gheață din combustibil, este bine ca iarna să alimentezi cu carburanți care au aditivi rezistenți la temperaturi extrem de joase. E drept, acest lucru este destul de costisitor. Însă orice șofer, fie că are o mașină pe benzină, fie că are una pe motorină, trebuie să verifice denistatea antigelului. Astfel, verifică nivelul lichidului de răcire din vasul de expansiune și completează dacă este nevoie. Nu turna niciodată antigel sau apă rece în circuitul de răcire al motorului fierbinte.

De asemenea, este indicat să verifici instalația de climatizare pentru ca filtrul de polen să nu fie cumva înfundat. Acest lucru ar putea reduce circulaţia aerului și geamurile s-ar dezaburi mult mai greu decât în mod normal, provocând probleme de vizibilitate. Și evită să folosești frâna de mână când este foarte frig. Nu de alta, dar în zilele geroase, poate îngheța cablul care acționează frâna de mână și există riscul să nu mai poți pleca cu automobilul de pe loc.

Nu în ultimul rând, mare atenție la ștergătoare. De multe ori, acestea sunt înghețate și dacă motorul electric al mecanismului este activat şi stă sub tensiune, poate ceda. De aceea, este bine să ridici ștergătoarele cu mâna pentru a fi sigur că acestea nu se lipesc de parbriz.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI