03 apr. 2018 | 14:53

Povestea mașinilor Dacia în funcție de nume, de la 1100 la Sandero

ACTUALITATE
Povestea mașinilor Dacia în funcție de nume, de la 1100 la Sandero

În antichitate, Dacia era un teritoriu locuit de geto-daci, care erau împărțiți într-un număr mai mare de state și ocupau o zonă cuprinsă între: râul Tisa (vest), râul Nistru și Marea Neagră (est), Dunăre (sud) și Carpații Păduroși (nord).

Din 1968, românii au produs mașina națională care a fost botezată, cum altfel, dacă nu Dacia. Bine, era și o povestea aici frumoasă completată cu primele calculatoare românești: Felix. Dacia Felix împărțite în cele două branduri puternice. Iată povestea denumirilor celor mai cunoscute modele, de la „bătrâna” 1100 și până la SUV-ul Duster.

Dacia 1100 și 1300

Primul model produs a fost Dacia 1100. Denumirea nu a fost o alegere grea pentru ingineri, întrucât mașina era propulsată de un motor cu patru cilindri de 1.108 cmc ce dezvolta 46 CP.

Ulterior, tradiția s-a păstrat și pentru 1300, care avea un motor de 1.289 cmc şi dezvolta 54 CP. Dacia 1300 a fost lansată în anul 1978 și denumirea de 1300, cu diferite variații, a rezistat timp de 20 de ani.

Dacia 2000

Acest model era dedicat în primul rând reprezentanților partidului comunist. Mașina a fost botezată astfel datorită faptului că modelul se baza pe Renault 20, iar, cel mai probabil, românii i-au mai adăugat două zero-uri.

Dacia Liberta

Dacia Liberta

Denumirea Liberta (nume neoficial) are o poveste specială. De fapt, automobilul se chema Dacia 1320 CN, iar ultimele două litere au făcut vâlvă în perioada comunistă. În timp ce unii erau de părere că literele vin de la inițialele lui Ceaușescu Nicolae, inginerii de la Mioveni spuneau că inițialele se referă la „Caroserie Nouă”.

Dacia Solenza

Dacia Solenza

După perioada comunistă, reprezentanții Dacia au simțit nevoia de o rebranduire. Astfel, Dacia Solenza a fost prima Dacie construită integral sub patronajul Renault. Numele avea legătură cu cuvântul „sol” care în latină înseamnă „soare”.

Dacia Logan

Tot cei de la Renault au decis alegerea acestei denumiri. În Statele Unite ale Americii, Logan este un nume propriu. Ba mai mult, peste Ocean există și o cunoscută Universitate și un oraş în statul Utah cu numele Logan. Ba chiar și un aeroport în Boston.

Dacia Duster

Numele lui Duster vine de la faptul că este un SUV care se descurcă de minune pe drumuri dificile. Iar în limba engleză, „dust” înseamnă „praf”. Totuși, în trecut a mai existat un automobil cu acest nume, este vorba despre un model Plymouth.

Dacia Sandero

Dacia Sandero

Asemenea lui Duster, numele lui Sandero are legătură cu fenomene din natură, mai exact cu „nisipul”. În engleză, la „nisip” se spune „sand”. Se pare că Renault a ales astfel pentru că mașina avea nevoie de un nume cu rezonanță pe piețele sud-americane.