Piața de Android e mai fragmentată ca niciodată, iar efortul Google e inutil
Google a publicat cel mai recent raport al său referitor la distribuția în piață a versiunilor de Android. Din păcate, nu face decât să confirme modul ineficient în care sunt actualizate aparatele.
Deja de câțiva ani, cel mai mare handicap al sistemului de operare Android ține de fragmentarea platformei. Degeaba fac eforturi cei de la Google să lanseze versiuni noi și să remedieze o serie stufoasă de probleme, în contextul în care respectivele soluții nu ajung la un număr semnificativ de utilizatori.
Problemele sunt multiple și, în continuare, pleacă de la nevoia cronică a creatorilor de mobile de a-și livra aparatele cu o interfață proprietară peste platforma gigantului din Mountain View.
Din acest motiv, procesul de personalizare al noilor versiuni de Android este lent și, aproape de fiecare dată, e dedicat doar smartphone-urilor scumpe.
În timp ce Google lansează versiuni beta de Android P, cea mai recentă variantă finală a sistemului de operare este Android Oreo. În varianta 8.0, aceasta s-a lansat în luna august a anului trecut, în urmă cu aproape un an. În tot acest timp, a ajuns la aproximativ 10% dintre utilizatori.
Versiunea un pic mai nouă, 8.1, a fost lansată în decembrie și rulează pe doar 2% dintre terminale.
Cu alte cuvinte, dacă ești un fan Android, acestea nu sunt cele mai bune vești din lume.
În teorie, graficul de mai jos obișnuia să fie publicat în fiecare lună. Din motive necunoscute, raportul aferent lunii iunie nu a mai ajuns online. Ca urmare, au trecut aproximativ 11 săptămâni de când am avut parte de informații de actualitate referitoare la distribuția Android.
Cu această ocazie, aflăm că cea mai populară versiune de Android este Nougat și rulează pe 30,8% dintre aparatele din piață. Android Lollipop a fost lansat inițial în noiembrie 2014 și este mai popular decât Oreo.
Singura veste bună pe care o putem desprinde și acest grafic are legătură cu comparația dintre popularitatea Nougat în aceeași perioadă a anului trecut – 11,7% cu ambele versiuni de Oreo acum – 12,1%. Saltul de 0,4% în aceeași perioadă de timp de la lansare este consecința infimă a eforturilor de implementare pentru Project Treble.
Cu un pic de noroc, distribuția actualizărilor se va petrece într-un ritm mai alert în viitorul apropiat.