Prima țară care interzice mașinile companiilor prinse că falsifică teste
După ce tot mai mulți producători auto au fost prinși că falsifică testele emisiilor poluante, apare și prima țară care interzice înmatricularea acestor mașini.
Elveția a interzis anumite modele cu motorizări diesel de la Mercedes-Benz și Porsche din cauza valorilor consumului de carburant și ale emisiilor poluante eronate.
Măsura drastică a fost prezentată într-un ordin trimis tuturor Birourilor de trafic rutier și importatorilor de automobile.
Prin urmare, din 17 august, mașinile cu motorizare diesel marca Mercedes și Porsche care nu respectă standardele în vigoare nu mai pot fi înmatriculate în Elveția. Decizia vizează atât mașinile noi, cât și pe cele second-hand, dar acestea din urmă care au fost deja înmatriculate, pot fi vândute altor proprietari, dar, pentru a intra în legalitate, trebuie duse la service-uri pentru o revizuirea și o actualizare a softurilor.
Până în acest moment, sunt vizate trei modele principale: Mercedes-Benz Vito, cu motor diesel de 1,6 litri capacitate, Porsche Macan, cu motor de 3 litri și Porsche Cayenne, cu motor de 4,2 litri.
Autoritățile elvețiene consideră că aceste mașini ar fi echipate cu dispozitive care modifică valorile reale ale emisiilor poluante în anumite condiții de condus.
Cei de la Daimler au precizat că oricum au încetat exportul modelului Mercedes Vito după ce autoritățile germane au cerut în luna mai trimiterea înapoi în service-urile autorizate a tuturor mașinilor din această gamă și a fost interzisă și înmatricularea lor. Deci problemele începeau chiar de la nivel național.
Elveția s-a mișcat destul de rapid într-o astfel de situație, ceea ce demonstrează încă o dată cât de stricți sunt elvețienii când vine vorba de calitatea produselor care le intră în țară, spre deosebire de România, care permite aducerea în țară a tuturor rablelor din Germania.
Producătorii auto germani nu sunt singurii care falsifică testele emisiilor poluante. Mașinile japoneze au intrat în atenția autorităților după ce mai mulți producători precum Nissan, Suzuki, Mazda și Yamaha au fost prinși în cadrul unor inspecții de amploare că furnizează valori diferite de cele reale când vine vorba de consumul de carburant și de emisiile gazelor de eșapament.