De ce există această mașină bizară făcută să intri cu ea în pietoni

De ce există această mașină bizară făcută să intri cu ea în pietoni

Prin anii ‘70, producătorii luau în calcul si siguranța pietonilor când făceau o mașină. Acest vehicul a fost creat special pentru a intra cu el în pietoni, cel puțin la nivel de testare.

În prezent, toți producătorii de mașini din întreaga lume încearcă să ofere siguranța maximă pentru șofer și pasageri. Nu se mai ia în calcul siguranța celor din exteriorul mașinii. În ideea de a realiza un design cât mai atrăgător, fie suplu, fie robust, în funcție de model, dar nu se mai gândește nimeni ce s-ar putea întâmpla cu un pieton lovit.

Având în vedere cât de rapide au devenit mașinile prezentului, e prea puțin important să mai creezi o formă specială în fața automobilului pentru a nu-l răni.

Prin anii ‘70, în Marea Britanie, acest lucru era un factor pe care unii producători îl luau în considerare și chiar l-au luat în așa fel în serios, încât au creat o mașină specială pentru teste de impact al pietonilor.

Austin 1300 SRV5

Austin 1300 SRV5 din 1974 a fost un vehicul de cercetare a siguranței pentru pietoni și nu era deloc o idee rea, numai că n-a fost niciodată pusă în aplicare. Pentru siguranța pietonilor, trebuia respectat designul pe care l-ai văzut în imaginea de mai sus, dar nimănui nu i-ar fi plăcut să conducă un autoturism cu fața aia.

Este suficient numai să te uiți la botul acela curbat ca un cioc de rață și la „buza” aia care ar trebui să fie o bară de protecție. Nici măcar în anii ‘70 n-ai fi condus așa ceva, mai ales că pe atunci chiar apăruseră niște mașini superbe.

Austin 1300 SRV5 nu era o mașină de fițe, ci un vehicul pe care s-au studiat mai multe aspecte de siguranță. S-au testat și multe tipuri de design până s-a ajuns la acel aspect de mașină lovită-n „nas”.

Tocmai acea formă frontală bizară avea rolul de a spori siguranța pietonilor acroșați din greșeală de un șofer neatent sau care n-a mai putut evita impactul.

Austin 1300 SRV5

După cum probabil intuiești, individul era lovit întâi la picioare de acea „buză” de metal, care imediat îl dezechilibra și-l făcea să plonjeze din inerție direct cu fața pe capota înclinată. Te puteai întinde ca într-un fotoliu dacă erai lovit din spate.

În ciuda faptului că ți-o luai rău în față sau în ceafă dacă te lovea o mașină de acest gen, experții de atunci spuneau că impactul cu un pieton la viteză mică nu i-ar fi produs răni majore și, cu atât mai puțin, nu l-ar fi ucis.

Citește și:
Sursa: Jalopnik