07 aug. 2018 | 15:33

Aplicația care vrea să te scape de TV a primit o investiție imensă

ACTUALITATE
Aplicația care vrea să te scape de TV a primit o investiție imensă

Alibaba împreună cu cele mai importante șase studiouri de la Hollywood se numără printre investitorii NewTV, un startup care a strâns 1 miliard de dolari în cadrul unei noi runde de finanțare.

NewTV, după cum îi spune și numele, are ambiția de a devenit noul televizor pentru generațiile următoare. Pe scurt, NewTV este o aplicație unde utilizatorii ar trebui să găsească conținut video de calitate creat special pentru smartphone-uri. Ce înseamnă asta? Probabil video-urile vor fi optimizate pentru consumul cu telefonul orientat vertical și durata clipurilor nu ar trebui să fie mai lungă de 10 minute.

Aplicația face parte din compania WndrCo LLC, condusă de un veteran din industria entertainmentului Jeffrey Katzenberg, cel care a părăsit DreamWorks Animation după ce Comcast a cumpărat NBCUniversal. Printre investitorii importantți se numără AT&T, Walt Diseny Co, Viacom, 21st Century Fox, Sony Pictures.

NewTV va crea conținut dar va difuza și conținut de la studiouri cu care a încheiat parteneriate. Meg Whitman, care a mai lucrat ca CEO pentru eBay și Hewlett Packard, conduce NewTV și spune că plănuiește lansarea undeva la finalul anului 2019. Aplicația va putea fi folosită doar dacă îți faci abonament și se discută de două tipuri de abonament acum, unul cu reclamă și altul fără, dar nu știm cât o să fie efectiv această sumă plătită.

Katzenberg a menționat boom-ul de popularitate de care se bucură clipurile video scurte ce sunt distribuite pe platforme precum YouTube sau Facebook. Totuși, el notează faptul că aceste clipuri sunt realizate ieftin, „nu se cheltuiesc mai mult de câteva mii de dolari pe minut. Clipurile NewTV ar putea costa mai mult de 100.000 de dolari pe minute, exact ca o televiziune”.

Așadar, se pare că smartphone-ul devine noul televizor și ni se pregătește din ce în ce mai mult conținut pe care-l putem consuma astfel. Numărul conexiunilor de internet de mare viteză va crește cu 2,2 miliarde la nivel global până în 2022, potrivit PwC. Acest lucru va deschide noi piețe pentru consum de conținut de pe dispozitive mobile la viteze mari. Masa critică în ceea ce privește consumul global de internet va fi atinsă în 2020, atunci consumul de internet de pe dispozitive mobile îl va depăși pe cel efectuat de pe conexiuni fixe.