01 feb. 2018 | 11:57

Ce e Exatlon și de ce te-ai uita la noua emisiune iubită de români

ACTUALITATE
Ce e Exatlon și de ce te-ai uita la noua emisiune iubită de români

Dacă ești iubitor de TV și, implicit, de emisiuni de divertisment, Exatlon s-ar putea să se claseze în fruntea preferințelor tale, drept dovadă și audiența sa.

Exatlon este un reality show internațional, bazat pe un format turcesc, preluat și de România. Este difuzat pe Kanal D, patru ediții pe săptămână. Deși au existat o mulțime de reality show-uri bazate pe un format cu vedete, provocări, probe care să scoată spiritul competitiv din acestea, pe diferite posturi din țară, Exatlon pare să fie o rețetă de succes pentru români și, mai ales, pentru audiență.

Drept dovadă, episodul din 30 ianuarie a adus un vârf de audiență pentru canalul turcesc, Kanal D, cu cifre record de 400.000 media de telespectatori, nouă puncte de rating și o cotă de piață de 23%. Recordul a fost și în ceea ce privește emisiunea, pentru că a fost cea mai urmărită ediție de la lansarea show-ului.

Dacă îți vine să crezi, show-ul a întrecut și cifrele înregistrate de post în ultimii ani, mai să se bată cu serialele turcești. În orice caz, Kanal D a fost lider de audiență. ProTV, tăticul emisiunilor de divertisment și cel mai bine clasat în preferințele telespectatorilor, ocupând locul al doilea, iar Antena 1 fiind pe trei.

Cifrele aduse de emisiune canalului TV te fac să te întrebi ce e cu emisiunea asta, despre ce e vorba, care e miza și cine face parte din format. La o primă vedere, pare a fi tipul de emisiune de divertisment care a mai trecut cu prin fața ochilor tăi, ca cele de pe Pro Tv și Antena, dar pare-se că Exatlon a nimerit-o cumva.

Ce e Extlon și cu ce se ocupă

Cum spuneam, Exatlon (maraton sau triatlon) este un show internațional, prelut de Kanal D. Emisiunea a debutat pe 7 ianuarie, prezentată de Cosmin Cernat. Ulterior i s-a alăturat și Bogdan Socol. Show-ul cuprinde 20 de concurenți, 10 vedete și 10 oameni obișnuiți, care luptă și trec prin probe dificile, care le pun la încercare pregătirea fizică, viteza de reacție și rezistența psihică. Toate acestea merită și asta pentru că la final va exista un singur câștigător care va pleca acasă cu 100.000 de euro.

Așadar, cei 20 de concurenți sunt împărțiți în două grupuri sau două categorii, ținând cont de statutul lor: vedetele concurează ca „Faimoșii”, iar oamenii obișnuiți ca „Războinicii”. Pentru că există o miză și la sfârșit trebuie să fie un singur câștigător, echipele se duelează în Jocul de Arenă pentru imunitate, Astfel, există nominalizări, probe de duel și eliminări, ca în orice format e acest gen.

Nu doar abilitatea și aptitudinile lor contează, ci și popularitatea pe care o au în general sau pe care o câștigă în timpul competiției, pentru că telespectatorii pot să-și voteze concurentul preferat. Fiecare concurent are un cod cu care poate fi votat.

În cadrul Faimoșilor, concurenții sunt persoane publice, unele dintre ele nefiind intens mass-mediatizate, ca Diana Belbița (luptătoare de MMA), Diana Bulimar, Cătălin Cazacu (campion de motociclism de viteză) sau Ion Oncescu (cvintuplu campion mondial la skanderberg). Există și câteva nume cunoscute, ca Giani Kiriță (fost fotbalist la Dinamo), Vladimir Drăghia (fost înotător de performanță, model și actor) sau Claudia Pavel (cântăreață).

În orice caz, emisiunea a câștigat publicul din România și asta în puțin timp. Partea bună e că este câștig de ambele părți: Kanal D se bate pe cifre cu cele mai urmărite canale TV, ba chiar le întrece, în timp ce românii au câteva ore de divertisment în fața televizorului.

Emisiunea poate fi urmărită patru zile pe săptămână, de sâmbătă până marți, începând cu 20.