Elon Musk a trimis o Tesla în spațiu ca să scrie istorie în drumul spre Marte
Elon Musk a avut un vis: să ducă o mașină Tesla în spațiu. Lansarea a fost un succes și intrarea în istorie e la doar un pas.
La ora 22.45, ora României, Elon Musk prin SpaceX a folosit o rampă de lanasare a NASA ca să trimită în spațiu cea mai puternică rachetă de după Saturn V, cea care a dus omul pe Lună.
Ziua de 6 februarie a marcat și primul moment când Falcon Heavy a fost folosită pentru așa ceva. Cum totul a mers bine, cel puțin în prima fază, poate fi trecută încercarea drept o reușită.
Elon Musk n-a trimis oameni în spațiu, ci o mașină: Tesla Roadster. Racheta, denumită Falcon Heavy are o înălţime de 70 de metri și a fost creată pentru o misiune mai înălțătoare: un zbor către Marte. Până atunci, SpaceX s-a remarcat prin folosirea rachetelor reutilizabile, adică sunt proiectate să și aterizeze. Falcon Heavy este propulsată de trei rachete Falcon 9 în două trepte. Acestea se desprind de rezervorul central și sunt gândite să aterizeze pe Pământ.
Elon Musk a scris pe Twitter că Falcon Heavy trimite o maşină pe Marte, dar nu este chiar așa. Deși e proiectată racheta să ajungă la Marte, deocamdată e un test ca mașina Tesla să călătorească prin spațiu și să urmărească Marte în jurul Soarelui. Planul este să ajungă pe o orbită eliptică și Elon Musk vrea să existe în spațiu miliarde de ani.
Mașina Tesla Roadster are și un pasager: un manechin care ascultă Space Oddity a lui David Bowie. Musk a mai spus că are acest plan încă din 2011. Cele trei rachete care au dus mașina în spațiu vor reveni pe pământ și pe o barjă din ocean.
Pe măsură ce SpaceX are tot mai multe reușite cu aterizarea rachetelor, adică o reducere a costurilor, zborul către Marte nu mai pare doar un vis. Falcon Heavy este capabilă să ridice în aer o încărcătură de două ori mai mare decât a celei mai mari rachete operaţionale în prezent. Asta înseamnă circa 64 de tone, o greutate mai mare decât a unui avion 737 încărcat cu pasageri, personal, bagaje şi combustibil.
Racheta costă circa 90 de milioane de dolari, dar este doar cu 45% mai scumpă decât Falcon 9. Cealaltă comparabilă ca putere este Delta IV Heavy de la United Launch Alliance, care costă 400 de milioane per lansare. Elon Musk a spus că, atunci când Falcon Heavy va fi finalizată, singura parte care va trebui înlocuită după fiecare zbor este modulul celei de-a doua trepte de zbor din modulul principal.
În ceea ce privește zborul cu echipaj uman, Falcon Heavy nu va fi aceea. Elon Musk a spus că pentru așa ceva va fi dezvoltată Big Fucking Rocket. BFR va putea fi lansată la fiecare câteva ore, în timp ce Heavy are nevoie de zile, a mai spus Elon Musk. Nu-ți face planuri pentru Marte, că Elon Musk furnizează, deocamdată, echipamente și soluții pentru mediile comercial și militar. Dar într-o zi…
Sigur, până atunci, ce a făcut Elon Musk acum e mai mult promovare decât istorie memorabilă. E însă nevoie și de așa ceva pentru momente mai mari.