Digi, Orange, Vodafone și Telekom, în scădere. Ce se întâmplă cu clienții
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a prezentat o radiografie a pieței telecom din România din prima jumătate a anului, iar rezultatele sunt surprinzătoare. Digi, Orange, Vodafone și Telekom pierd clienți.
Principalii operatori de telefonie mobilă au mai puțini clienți ai serviciilor de telefonie mobilă în acest an față de anul trecut. Așadar, Orange, Vodafone, Telekom și Digi au mai puțin clienți în 2018 decât în 2017.
În prima jumătate a acestui an, erau 22,2 milioane de utilizatori activi de telefonie mobilă, în scădere cu 2% față de anul trecut. Dintre aceștia, 12,3 milioane (+2%) erau utilizatori pe bază de abonament și 9,9 milioane (-4%) utilizatori pe bază de cartele preplătite active. Operatorii au pierdut mai mulți utilizatori care foloseau cartele preplătite și au câștigat un procent mic de abonați.
În funcție de numărul de cartele SIM active la sfârșitul lunii iunie a acestui an, liderul pieţei, Orange, avea o cotă de piață de 39%, principalul competitor (Vodafone) 30%, următorul competitor (Telekom) 18%, ceilalţi furnizori (Digi, în principal) însumând 13%.
În prima jumătate a anului 2018, în medie, un locuitor a inițiat apeluri de voce însumând 4 ore şi 51 minute și a transmis 59 de mesaje, lunar. Durata medie a unui apel a fost de 2 minute și 45 de secunde.
Chiar și așa, cu toate că înregistrează o scădere cu 6%, veniturile generate de furnizarea serviciilor de telefonie mobilă continuă să aibă cea mai mare pondere în venituri, de 37%, în timp ce veniturile pieţei de telefonie fixă şi furnizarea programelor de retransmisie TV reprezintă câte 11% din totalul pieţei, susţin reprezentanţii Autorităţii.
Pe de altă parte, veniturile generate de furnizarea serviciilor de internet fix și mobil au crescut în acestă perioadă cu 3% și au ajuns să reprezinte 31% din totalul veniturilor pieței.
Venitul lunar per locuitor obținut din furnizarea de rețele și servicii de comunicații electronice a fost de 66,3 lei. Din acesta, 24,7 lei reprezintă venitul lunar per locuitor obținut din furnizarea de servicii de telefonie mobilă, 20,6 lei cel obținut din furnizarea serviciilor de acces la internetul fix și mobil, și 7,6 lei și, respectiv, 7,5 lei, veniturile obținute din furnizarea telefoniei fixe și a serviciilor de retransmisie TV.