Cine e chinezul care a reinventat comerțul și a depășit Amazon
Povestea omului care a reinventat comerțul online este una specială. Jack Ma este creatorul imperiului Alibaba, iar parcursul lui profesional nu a urmat poveștile clasice, pline de succes ale oamenilor de afaceri.
Jack Ma a ajuns să fie cel mai bogat om din Asia, însă cariera lui nu a fost mereu una înfloritoare. În ultimii ani s-a remarcat însă drept un rival redutabil pentru Amazon și a creat din Alibaba un monstru al comerțului online cu vânzări imense de fiecare Single’s Day (un fel de Black Friday pentru China).
Acesta s-a născut în 1964 în Hangzhou și a crescut într-o perioadă în care China comunistă era izolată de Occident. Orașul său a devenit un adevărat obiectiv turistic după vizita președintelui american Richard Nixon din 1972, iar acesta a învățat bine engleză, devenind ghid pentru străinii care treceau prin zonă.
Începuturile carierei sale au fost destul de complicate. Încă din timpul facultății Jack Ma a învățat ce înseamnă eșecul, deoarece a fost respins de universitățile importante la care s-a înscris. În cele din urmă a absolvit un un institut mediocru din orașul natal, însă ghinionul nu a încetat să-l urmărească.
Creatorul Alibaba a fost respins de zeci de ori de angajatori, chiar și de KFC
După perioada facultății, el a încercat de nenumărate ori să se angajeze însă fără succes. Jack Ma a declarat că a fost respins de zeci de ori de companiile angajatoare, chiar și de KFC, unde a fost singurul candidat care nu a reușit. El a susținut că din cei 24 de aplicanți, 23 au fost angajați, el fiind cel lăsat pe dinafară.
Vizita din Statele Unite avea însă să-i schimbe viitorul acestuia. În 1995, el pleacă în State cu o delegație chineză și descoperă internetul pe care îl face cunoscut și în China. De aici povestea se întoarce în favoarea lui, iar în 1999 reușește să pună bazele Alibaba, cu 60.000 de dolari adunați de la prieteni și cunoștințe.
Urmează o serie de finanțări care au ajutat la crearea imperiului pe care îl știm astăzi: 20 de milioane de dolari de la Softbank în 2000 și un miliard de dolari de la Yahoo în 2005. Nu în ultimul rând compania a câștigat colosalul succes datorită produselor populare în China precum Taobao, Alipay și Tmail.