„Monstrul” din China care construiește poduri te va impresiona

08:44 18.11.2018

Chinezii folosesc un utilaj special pentru construcția podurilor și viaductelor. Mașinăria e o adevărată minune inginerească. Nu doar că podurile sunt construite mai rapid, dar sunt și mai rezistente și durabile.

Dacă te-ai întrebat vreodată cum reușesc chinezii să termine într-un timp atât de scurt toate megaconstrucțiile care sunt tot mai numeroase pe întreg cuprinsul Chinei, trebuie să acorzi atenție uneltelor și utilajelor pe care le folosesc.

Adevărate minuni au construit și oamenii din Antichitate, iar construcțiile lor sunt trainice chiar și azi. Dar s-au pierdut nenumărate vieți omenești și timp pentru ele, tocmai din cauza lipsei utilajelor.

Azi, chinezii uimesc întreaga lume cu mașinăriile lor gigantice și ciudate care fac o treabă mai eficientă decât ar putea vreodată omul cu mijloace convenționale.

Una dintre aceste mașinării este SLJ900. Numele nu spune nimic. Chiar și cei mai pricepuți în arta construcțiilor se gândesc la un tractor sau o macara atunci când întâlnesc denumirea. În realitate, SLJ900 este un utilaj unic în lume, capabil să construiască poduri mult mai rapid decât macaralele.

Mașinăria a fost gândită și fabricată în Beijing, de o companie specializată în domeniul utilajelor de construcție.

SLJ900 este colosal: cântărește 580 de tone și are o lungime de 91 de metri și o lățime de șapte metri. Prin urmare, trebuie să se deplaseze doar pe drumuri libere, unde nu întâlnește în cale niciun autoturism. Nici măcar un tanc n-ar avea vreo șansă în fața lui.

Utilajul a fost special conceput doar pentru construcția unor proiecte infrastructurale de mare anvergură, precum poduri și viaducte, unde se cer multă forță de muncă și costuri pe măsură pentru mașinile utilizate.

Dacă îl vezi pe șosea, îți este imposibil să știi la ce folosește. Trebuie să îl vezi în acțiune, pentru a înțelege ce poate face.

Pe scurt, SLJ900 are rolul de a ridica grinzile imense de pod și a le așeza pe piloni, cu mai multă ușurință și precizie decât ar face o macara. Utilajul colosal trebuie mai întâi să se fixeze într-un capăt al podului și într-un pilon, după care se poate extinde precum un obiect telescopic, de la un pilon la altul. Pare riscant, dar e mai sigur decât prin alte mijloace. El cară, în același timp, grinda care trebuie așezată pe pilonii viitorului pod.

Din cauza mărimii sale, utilajul trebuie să fie capabil să se deplaseze fără ajutorul altor mașini. Prin urmare, SLJ900 a fost echipat cu 64 de roți care se pot roti la 90 de grade. Deplasarea nu e o problemă, dar nici nu poate merge pe oriunde.

Atuul mașinăriei este că, datorită lungimii impresionante, poate să aplice grinzi de mărimi mai mari, fără să mai fie nevoie să le secționeze. Dacă un pod este construit din “piese” mai mari și mai puține, evident este mai rezistent și mai durabil, decât unul făcut din bucăți numeroase.

Sursa: Fircroft
loading...