02 dec. 2018 | 19:23

Adevărul bizar despre chat-urile online de servicii cu clienții

ACTUALITATE
Adevărul bizar despre chat-urile online de servicii cu clienții
Ask Gamblers

Cu siguranță ai pățit și tu asta, mai ales acum că a fost Black Friday și e posibil să fi petrecut mai mult timp decât ar fi normal pe site-urile de e-commerce. Intri pe un site să cauți un produs anume și brusc apare o căsuță în care ești anunțat că poți vorbi cu un operator online chiar atunci și acolo.

Este ușor să ignori acea căsuță, iar la fel de ușor este să apeși pe ea și să profiți de ajutor. Dacă alegi să profiți de opțiunea de ajutor online, e bine să știi un lucru. Editorul blogului Hmm Daily, Tom Scocca, a descoperit ceva oarecum dubios la aceste căsuțe de chat. O parte din ele prezintă o chichiță de care nu știi: atunci când scrii un mesaj, persoana menită să îți răspundă poate vedea acel mesaj în timp ce îl scrii, înainte să apeși enter sau să te răzgândești și să închizi căsuța de chat. Astfel, butonul de Send devine o iluzie, după cum subliniază cei de la Gizmodo.

Scocca a făcut această descoperire când el însuși folosea o astfel de căsuță de chat. După ce încropise cu grijă o întrebare, imediat ce a trimis-o a primit aproape instantaneu răspunsul, care includea chiar și o sugestie și un link. „Când răspunsul a apărut, m-am simțit ciudat”, a zis el. „Fusese neobișnuit de rapid. Îmi amintesc că, din cine știe ce motiv, tot editasem mesajul înainte să îl trimit. Se pare că modul meu de gândire cu privire la cum să pun întrebarea a fost pus pe tapet, pentru că agentul trebuie să fi citit ambele versiuni în timp ce le scriam”.

Astfel, Scocca a început să caute posibile explicații pentru rapiditatea inumană a răspunsului. El a găsit platforma de chat LiveAgent. Pe site-ul platformei scrie: „Înainte ca clientul să apese pe butonul de trimitere a mesajului, ai șansa de a vedea în timp real ce scrie clientul. Asta îți oferă mai mult timp să pregătești un răspuns sau o soluție la problema clientului. Clienții vor aprecia răspunsurile rapide și precise”.

Această abilitate relativ ascunsă a platformelor este utilă, dacă te gândești că, atunci când un client are o întrebare, dorește să obțină răspunsul rapid. În același, este bizară, pentru că prea puțină lume știe de ea și merge într-un singur sens, clienții neputând să vadă ce le scrie persoana cealaltă. Din moment ce trăim în vremuri în care oamenii sunt sfătuiți să aibă grijă mai mult ca oricând de datele lor personale, e bine de știut că încă există asemenea zone gri.