Adevărul despre butonul dislike anunțat de Facebook

Adevărul despre butonul dislike anunțat de Facebook
Alexandru Puiu
12:38 09.02.2018

Adevărul e că Facebook nu vrea ură pe rețea. Se vehiculează de câțiva ani implementarea pe Facebook a unui sistem prin intermediul căruia să-ți manifești feedback-ul negativ. De mult timp, sperăm să avem un buton de dislike.

În 2016, încercând să se adapteze la o varietate mai mare de sentimente pe care internauții vor să le manifeste pe cea mai mare rețea socială, Facebook a introdus reacțiile. Atunci, mulți au fost convinși că vom vedea un singur buton în plus, dislike, unlike sau un deget mare orientat în jos. Până la urmă, ideea respectivă nu a mai fost implementată, deoarece oficialii companiei au căzut de acord în privința faptului că o serie de dislike-uri ar crea un mediu online negativist.

Pentru că a fost evident din totdeauna că ar trebui să mai existe un mecanism prin care să atragi atenția asupra conținutului relevant pe Facebook, tocmai a fost introdus un buton de ”downvote” pentru comentarii. Disponibil momentan doar în teste, pe un public restrâns, butonul de vag dislike va fi integrat în dreapta opțiunilor clasice de Like și Reply.

Folosită cum trebuie, opțiunea suplimentară va facilita evidențierea comentariilor relevante la postările publice cu sute sau mii de comentarii. Adevărul e că nici dislike, nici like, dar ceva între, cum are Reddit.

Un purtător de cuvânt al Facebook a ținut să le spună celor de la The Daily Beast că acesta nu este un buton de dislike și nu se efectuează teste în acea direcție. În schimb, noul ”downvote” este doar o soluție de feedback dedicată exclusiv comentariilor la postări de pe pagini publice. Pe pagina ta obișnuită cu prieteni, nu va exista niciodată acea funcție și nici nu și-ar justifica scopul, având în vedere că este aproape imposibil să ai mii de comentarii la o postare.

Pentru a nu crea un mediu negativ, creatorii comentariilor și nici un alt utilizator de pe Facebook nu va vedea numărul de voturi negative primite. În schimb, sistemul va ajuta moderatorii Facebook să-și concentreze mai ușor atenția pe postările negative, pornind de la acea informație suplimentară obținută din voturi. Experimentul cu noul buton se desfășoară doar pe un eșantion limitat de utilizatori din SUA și nu există nici o promisiune legată de implementarea sa globală.

loading...