Uber, interzis într-unul dintre cele mai mari orașe europene
Compania de ride-sharing Uber tocmai a primit interdicție de a-și mai desfășura acțiunile într-unul dintre cele mai mari orașe din Europa.
UPDATE – Am primit și un punct de vedere din partea Uber, cu privire la situația din Londra:
„Interzicând aplicația noastră în Londra, primarul și Autoritatea de Transport din Londra cedează unui mic grup de oameni care vor sa restricționeze dreptul de a alege al consumatorilor. În urma acestei decizii, 40 000 de șoferi licențiați vor rămâne fără loc de muncă, iar londonezii nu vor mai avea acces la o opțiune de transport accesibilă și convenabilă.
Pentru a apăra drepturile partenerilor noștri precum și dreptul consumatorilor londonezi de a alege, intenționăm să contestăm imediat această decizie în justiție.
Șoferii parteneri Uber sunt licențiați pentru transport în regim Private Hire (închiriere mașină cu șofer) de către Autoritatea de Transport din Londra și au trecut prin aceleași verificări de siguranță ca și șoferii de black cabs. Tehnologia noastră merge chiar mai departe în ceea ce privește siguranța fiecărei călătorii, toate cursele fiind înregistrate prin GPS. Am urmat întotdeauna regulile Direcției de Transport în ce privește raportarea incidentelor grave și avem o echipă dedicată care lucrează în acest scop cu Poliția Metropolitană. Așa cum am comunicat deja Direcției de Transport, soft-ul denumit „greyball” nu a fost folosit și nici nu s-a luat în calcul folosirea acestuia în UK, în scopul menționat de către Autoritatea de Transport din Londra.„
Uber este, momentan, cea mai mare aplicație de ride-sharing din lume, iar în Marea Britanie, peste 40.000 de șoferi folosesc acest serviciu numai în Londra. Începând de astăzi, însă, putem vorbi la trecut despre serviciul din capitala engleză, deoarece Transport for London a luat decizia de a nu oferi o licență de operator privat companiei. Uber are deja o licență, care va expira în data de 30 septembrie și care nu va fi reînnoită, conform deciziei de astăzi.
Cei de la Transport for London spun că siguranța pasagerilor este deosebit de importantă, iar operatorii privați trebuie să îndeplinească standarde riguroase. De asemenea, cei de la TfL trebuie să fie satisfăcuți de capacitatea operatorului privat de a deține o astfel de licență de transport. Cu toate acestea, TfL a ajuns la concluzia că Uber Londra nu îndeplinește standardele necesare pentru a putea deține o asemenea licență.
TfL has today informed Uber that it will not be issued with a private hire operator licence. pic.twitter.com/nlYD0ny2qo
— Transport for London (@TfL) September 22, 2017
Transport for London motivează decizia de a nu oferi o licență de operator privat către Uber, atingând mai multe puncte-cheie. Astfel, metodele de raportare a incidentelor ilegale, metodele de eliberare a certificatelor medicale pentru șoferi, metodele de verificare pentru Enhanced Disclosure and Barring Service, dar și folosirea Greyball, pentru a preveni organelor de reglementare să acceseze întreaga aplicație sunt factorii care au convins TfL să nu ofere o licență de operator privat către Uber.
Compania poate ataca decizia în 21 de zile de la data comunicării acesteia, iar Uber va putea continua să opereze în Londra până ce toate căile de atac ale deciziei sunt epuizate, sau până ce aceasta este modificată.