Trenurile ultrarapide care se conduc singure ar putea deveni realitate în curând
Trenurile ultrarapide sunt printre noi de câteva decenii. În Europa de Vest și mai ales în țări din Asia, precum Japonia sau Coreea de Sud, există rețele feroviare extrem de dezvoltate care se bazează aproape în exclusivitate pe astfel de vehicule atunci când vine vorba de transportul între localități.
Operatorul feroviar național francez, SNCF, vrea să upgradeze actualele trenuri ultrarapide TGV (Train a Grande Vitesse) cu unele care se vor putea conduce singure. Schimbarea este planificată să se producă până în 2023. Compania de căi ferate va testa un astfel de prototip în 2019, conform unui raport din presa franceză.
Noile TGV-uri vor fi dotate cu senzori care le vor permite să detecteze obstacole și să frâneze automat dacă situația o cere. Trenurile, care vor circula cu viteze de până la 320 de kilometri pe oră, vor putea fi pilotate prin telecomandă iar conductorii lor vor rămâne, pentru orice eventualitate, la bord. Rolul lor va fi să se ocupe de situațiile de urgență care pot apărea pe parcursul traseului. Președintele SNCF, Guillaume Pepy a spus că, în caz că proiectul va deveni realitate, Franța ar fi prima țară din lume care ar opera trenuri de mare viteză care se conduc singure. În plus, SNCF a mai anunțat că vrea să își rebranduiască iconica linie de trenuri de mare viteză TGV și să le numească inOui.
Un alt oficial din cadrul SNCF a comparat noua tehnologie cu pilotul automat pe care îl regăsim pe avioane. Scopul companiei franțuzești de căi ferate este creșterea vitezei și frecvenței curselor care se efectuează cu ajutorul trenurilor TGV, în special celor din apropierea Parisului, unde există noduri feroviare importante cu căi ferate locale și regionale. Operatorul crede că noua tehnologie ar urma să crească numărul curselor efectuate cu trenurile ultrarapide între Paris și Lyon cu peste 25%, notează The Verge.