Produsele Microsoft Surface sunt un eșec, conform unui memo intern
Microsoft a prezentat produse Surface care au putut rivaliza ușor cu computerele Apple, doar că acum vedem că lucrurile nu stau chiar așa de bine.
Paul Thurott a obținut un memo intern al companiei în care se arată că rata de retur a Surface Pro 4 și Surface Book este destul de mare. Astfel, pentru cel din urmă ajunge la 17%, în primele săptămâni de la lansare, și a rămas la 10% de-a lungul perioadei care s-a scurs de atunci.
Pentru Surface Pro 4, rata de retur a fost de 16% în aceeași perioadă și a scăzut tot la 10%, dar după o lună. În comparație, pentru Surface Pro 3 a fost de 11% și a rămas la 5-6% de-a lungul perioadei de disponibilitate în magazine. Aceste probleme par să fi fost direct corelate cu problemele de stabilitate ale produselor.
De exemplu, Microsoft a lansat o actualizare care să mai rezolve din probleme la circa patru luni după lansarea Surface Book (în toamna lui 2015). Rezolvarea ar fi venit însă în urma plângerilor constante din partea utilizatorilor. Mai mult, Microsoft a încercat să dea vina pe Intel pentru instabilitatea procesoarelor Skylake. Ba chiar a discutat cu Lenovo ca să descopere dacă au și alții probleme, dar chinezii n-au întâlnit așa ceva.
În acest context, s-a văzut lipsa de experiență a Microsoft în dezvoltarea de produse hardware, în timp ce alți producători au știut să gestioneze mai bine performanța computerelor. Compania pregătește un document în care să le arate partenerilor, retailerilor, vânzătorilor și echipelor de marketing că produsele sunt de calitate.