Review-urile negative la produse inteligente se pot întoarce împotriva ta
Device-urile inteligente, conectate la internet, se pot întoarce împotriva ta dacă ai de gând să lași review-uri negative în urma achiziției.
Sună destul de absurd, dar într-o astfel de situație a ajuns un cumpărător al unui deschizător de uși de garaj, conectat la internet. Vorbim aici despre Garadget, un dispozitiv care se bazează pe tehnologia de conectivitate în cloud prin Wi-Fi, de la Particle. Deși pare un produs bun, acesta nu funcționează întotdeauna cum trebuie și uneori, apar și comentarii negative.
R. Martin, unul dintre cumpărătorii acestui gadget, a postat pe 1 aprilie un comentariu negativ pe forumul comunității Garadget, bazat pe experiența sa cu aplicația de iPhone care controlează dispozitivul. Acesta s-a plâns de faptul că nu poate să înregistreze în aplicație ușa, cu toate că a reinstalat aplicația și și-a repornit telefonul.
După ce Martin nu a primit niciun răspuns, a lăsat un review de 1 stea pe pagina Amazon a produsului, avertizându-i pe alți cumpărători că își vor irosi banii pe un produs care dă rateuri constant, acuzând start-up-ul că nu a făcut toate testele necesare înainte de a lansa produsul, scrie arstechnica.com.
Denis Grisak, omul care a creat acest dispozitiv pentru ușa de garaj, i-a răspuns ulterior pe forum lui R. Martin. Grisak s-a arătat dispus să ofere suport tehnic clienților, chiar și într-o seară de weekend, dar acesta arată, totodată, că nu tolerează limbajul abuziv. Pe lângă acest mesaj, Grisak l-a informat pe cumpărător că i-a blocat dispozitivul, singura lui soluție fiind acum să ceară banii înapoi de la Amazon.
Grisak a mai postat pe forum câteva clarificări cu privire la eveniment, susținând că review-ul de pe Amazon nu a avut nimic de-a face cu decizia de a-i bloca acestuia produsul. Acesta recunoaște și că decizia sa a fost una neinspirată.