Reclamele pe Facebook Messenger ne vor frustra în curând

de: Alexandru Puiu
26 01. 2017

Facebook încearcă să facă bani din orice. Din acest motiv, vom vedea în curând reclame strecurate printre conversațiile din Facebook Messenger.

La prima vedere, Facebook este o rețea de socializare complet gratuită. Aceasta a beneficiat de numeroase actualizări în ultimii ani, dar nimeni nu v-a cerut vreodată o taxă pentru a vă crea un cont. Pe de altă parte însă, Facebook este una dintre cele mai profitabile companii la nivel global, găsind constant noi metode de monetizare a informațiilor utilizatorilor săi.

După ce a folosit detaliile legate de vârsta, locația și pasiunilie voastre pentru a vă servi reclame personalizate cu care este foarte probabil să interacționați, oficialii companiei americane s-au decis să introducă publicitate în Messenger. Au trecut deja câțiva ani de când Facebook ne-a obligat să ne migrăm conversațiile către aplicația Facebook Messenger. Era inevitabil ca, la un moment dat, respectivul gest să nu se reflecte în bani pentru rețeaua socială.

Acel moment a venit acum și nu trebuie să mai aveți nici un dubiu că în următoarele săptămâni vă veți trezi cu bannere interactive către diverse tipuri de conținut printre dialogurile recente cu prietenii din anturaj. Noua funcție a fost detaliată pe blogul oficial Messenger sub forma unui test restrâns. ,,În această săptămână începem un test foarte mic în Australia și Tailanda care oferă companiilor oportunitatea de a plasa reclame pe ecranul principal din Messenger. Asta înseamnă că o companie poate afișa o reclamă în zona din Messenger de sub conversațiile recente, similar cu locația în care vă afișăm acum notificări pentru zilele de naștere sau unde vă anunțăm că un prieten este acum activ pe Messenger.

Detaliul cel mai important este că aceste reclame nu pot fi dezactivate. În schimb, utilizatorii vor avea opțiunea să raporteze reclamele nepotrivite și să le ascundă pe cele pe care le consideră irelevante. Rămâne să vedem în practică dacă vor afecta într-un mod semnificativ experiența de utilizare a aplicației.