Masinile autonome devin tot mai performante
Ultimele rapoarte ne arată că mașinile autonome devin tot mai performante. Rapoartele iau în calcul intervențiile șoferului pentru a prelua controlul asupra mașinii și numărul de kilometrii parcurși.
Cu toate că rapoartele nu sunt cea mai bună modalitate de a testa performanța tehnologiei, ele ne arată totuși că există un progres rapid al acestor modele. Google și General Motors conduc clasamentul cu vehicule capabile să conducă sute de mile fără a necesita intervenția șoferului. Aceste fapte ne arată un progres față de anii precedenți. Spre exemplu, mașinile autonome de la Nissan, care nu sunt la fel de performante ca cele de la Google, au putut merge în modul autopilot pe parcursul a 400 de kilometri, ceea ce este impresionant comparat cu rezultatul de acum doi ani când la fiecare 22 de kilometrii necesita intervenția umană, conform Wired.
Ceea ce face ca aceste rapoarte să aibă o relevanță este faptul că ele ne oferă o imagine asupra modului în care fiecare program autonom este dezvoltat și care este progresul său de-a lungul timpului. Totodată, ele pot fi o modalitate prin care fiecare companie în parte își poate verifica performanța propriului program prin raportare la celelalte existente.
Totuși, rapoartele nu sunt neapărat un sistem de încredere pentru a determina performanța mașinilor autonome. Și asta pentru că ele nu țin cont de variabile (condițiile de drum, situațiile neprevăzute, motivele preluării controlului de către șofer). Deși tehnologia care se află la baza mașinilor autonome este destul de avansată, ea nu poate face față orașelor aglomerate unde pot apărea situații neprevăzute (treceri de pietoni, intersecții semaforizate).
Astfel, cel mai probabil, majoritatea intervențiilor consemnate în rapoartele făcute publice pot fi puse pe seama unui mediu nefavorabil în care mașina nu a putut face față de una singură, dar ele pot fi și efectul unor răzgândiri ale conducătorului auto cu privire la traseul stabilit inițial.