26 dec. 2017 | 16:00

De ce mașinile viitorului vor avea o singură pedală

AUTO
De ce mașinile viitorului vor avea o singură pedală

Tehnologia va schimba modul în care conducem. Mașinile se vor transforma și ceea ce avem acum va fi istorie. Nu e pesimism, e viitor.

Când Nissan Leaf a rulat pentru prima dată pe șosele, în anul 2010, mașinile electrice au fost aduse în prim plan. Încet și sigur, Nissan Leaf, modelul care avea să devină cel mai bine vândut vehicul electric (VE) din lume, anunța că va rescrie, în felul său, istoria auto.

La puțină vreme de la lansare, proprietarii acestui tip de mașină au descoperit că au făcut o alegere bună în materie de autoturisme. Acreditările sale în ceea ce privește protecția mediului ar putea fi motivul inițial pentru care aceștia au optat să cumpere Nissan Leaf, însă sondajele relevă că performanța a fost criteriul primordial ales de mulți dintre cumpărători.

Când vine vorba despere performanță la Nissan Leaf, producătorul atrage atenția asupra accelerației rapide și a manevrabilității de excepție, lucruri care au transformat-o pe Leaf într-o mașină care se conduce de plăcere.

Sosia sa îmbunătățită, noul Nissan Leaf, care urmează să fie lansat în ianuarie 2018, este menit să revoluționeze încă o dată lumea mașinile. În vreme ce versiunea originală a schimbat radical percepția asupra tipului de mașină pe care îl conducem, această nouă versiune va transforma modul în care șofăm.

Cum funcționează e-Pedala și cum va schimba mașinile

Nissan Leaf

De ce va fi atât de important Nissan leaf? Din simplul motiv că nu vom mai fi preocupați să mutăm piciorul drept de pe accelerație pe pedala de frână și viceversa. Datorită e-Pedalei, piciorul va rămâne fixat în exact aceeași poziție, executând simultan ambele acțiuni.

Francesco Giacalone, directorul de Marketing al VE Nissan Europa, cunoaște în detaliu aceasta tehnologie nouă și a explicat modul în care funcționează. “Este extrem de simplu”, a declarat el.

”Cu o mașină normală, pentru a încetini, trebuie să deplasezi piciorul de la accelerator spre frână, apoi să apeși din nou pe accelerator, pentru a crește viteza. Cu e-Pedala apeși pe pedală pentru a accelera și o eliberezi ușor pentru a frâna. Dacă vrei, poți opri complet mașina eliberând brusc pedala”.

Noul Nissan Leaf e dotat, desigur, și cu pedală de frână, deși trebuie folosită doar în momentul în care șoferul dorește să frâneze într-o manieră mai brutală sau să efectueze o manevră de oprire de urgență.

E-Pedala poate fi activată prin comutatorul de pe tabloul de bord. Este recomandat ca acesta să fie păstrat în această poziție pe întreaga durată a deplasăriii.

Care sunt avantajele acestei e-Pedale?

“Unul dintre cele mai mari avantaje ale e-Pedalei este acela că îmbunătățeste eficiența tehnologiei regenerative a Leaf-ului”, a spus directorul de marketing. ”Cu un propulsor integral electric se poate activa atât frâna, cât și energia regenerativă într-o manieră cât mai fluidă”.

Tehnologia regenerativă constă în ”reciclarea” energiei produse de deplasarea mașinii prin acționarea frânei sau a decelerării și utilizarea acesteia pentru a alimenta bateria electrică.

Cum îți va fi schimbată viața de viitoarele mașini

Masini-autonome-Intel

E-Pedala este foare utilă în situații de ambuteiaj sau trafic intens, a mai spus Francesco. “În timpul unei deplasări, schimbul între frână și accelerație se întâmplă foarte des. În cadrul testelor pe care Nissan le-a întreprins cu aproape o mie de șoferi folosind e-Pedala în călătoriile lor de zi cu zi, am descoperit că această acțiune înainte și înapoi între accelerator și frână este redusă cu 90%”.

Avantajele e-Pedalei vor fi resimțite în mod deosebit de cei care folosesc mașina în scop profesional, cum ar fi șoferii de taxi, firmele de curierat, etc.

“Conducând o astfel de mașină electrică, șofatul devine mult mai ușor, mai fluid, mai natural, mai puțin stresant, iar pentru toți cei care pierd ore în șir în trafic, acesta va fi un beneficiu major”, a încheiat Francesco.