25 iun. 2017 | 12:00

Google știe suficiente despre tine și fără să te spioneze pe Gmail

ACTUALITATE
Google știe suficiente despre tine și fără să te spioneze pe Gmail

Google nu are nevoie de informațiile suplimentare pe care le-ar obține dacă te-ar spiona pe Gmail, ci are la dispoziție datele necesare pentru a-ți arăta reclamele potrivite.

Google i-a surprins pe mulți când a anunțat că va înceta să scaneze inbox-ul utilizatorilor de Gmail. Compania, care susține că în prezent nu face acest lucru pentru utilizatorii serviciilor de G Suite, spune că nu se va mai folosi de conținutul de pe Gmail pentru a personaliza reclamele pe care ți le afișează pe platformă. Iar inițiativa va prinde contur începând cu lunile următoare.

Până în acest moment, Google obișnuia să scaneze în mod regulat mesajele utilizatorilor care se folosesc în mod gratuit de serviciile pe care le oferă, pentru a le afișa ceea ce compania numește „cele mai utile și relevante reclame”, scrie ibtimes.co.in. Deși utilizatorii pot refuza scanarea e-mailului și a altor informații personale pentru personalizarea reclamelor de pe Gmail, Google tot va scana și filtra e-mailul lor cu ajutorul unor procese automate. Ca rezultat, utilizatorii vor primii în continuare reclame sponsorizate în inbox.

Asta ne arată că informațiile de care Google dispune despre toți utilizatorii săi sunt îndeajuns pentru a-i permite să să construiască pentru fiecare în parte un profil pentru reclamele afișate.

Compania a menționat că această mișcare are ca scop îmbunătățirea reclamelor de pe Gmail, care vor avea în spate aceiași algoritmi ca alte produse oferite de Google.

Între timp, compania va continua să obțină datele necesare despre fiecare utilizator în parte prin investigarea istoricului lor, a căutărilor de pe YouTube și de pe alte servicii Google. Compania a susținut, de asemenea, că nu vinde și că nici nu distribuie informațiile personale ale utilizatorilor către agențiile de publicitate.

Scanarea Gmail-ului a stârnit numeroase controverse încă de când a fost lansată de companie, în 2004. Însă această abordare nu i-a scăzut numărul de utilizatori de pe platformă. Potrivit Google, Gmail are mai mult de 1,2 miliarde de utilizatori din întreaga lume.