Google Chrome îți reîncarcă paginile web mai repede
Google Chrome este unul dintre cele mai populare browsere, iar interesul utilizatorilor se datorează și actualizărilor constante lansate de dezvoltator.
Browserul celor de la Google este disponibil pe o varietate foarte mare de platforme și încearcă să se adapteze pe conexiuni de internet mai lente sau mai rapide. În ceea ce privește abilitatea sa de adaptare, aplicația tocmai a primit un update menit să micșoreze timpul de reîncărcare al paginilor web pe care le aveți deja afișate pe ecran.
Funcția de reîncărcare este foarte importantă într-un browser web, mai ales în cazul cumpărăturilor online sau al licitațiilor. Dacă vreți să nu ratați achiziția online a unui bilet la un concert mult așteptat, ar fi bine să fiți pe pagina web aferentă cu ceva timp înainte de punerea lor la vânzare. Între timp, apăsați cât mai des pe Refresh.
Printr-un anunț pe blogul Chromium, echipa de dezvoltatori responsabilă de finisarea funcțiilor noi pe care le vedem în fiecare versiune nouă de Chrome a venit cu o veste bună. Din câte se pare, printr-un set de modificări aduse modului în care browserul solicită încărcarea unei pagini web de pe server, veți avea parte de timpi reduși de reîncărcare. ,,Pentru a îmbunătăți performanța în cazul conținutului ce stagnează, Chrome are acum un comportament de reîncărcare simplificat ce validează starea resursei principale și continuă cu încărcarea obișnuită a paginii. Acest comportament nou maximizează reutilizarea resurselor încărcate anterior în memoria cache și se reflectă într-o latență scăzută, un consum energetic și trafic de date mai mici.”
Ideea de bază este că noul Chrome va verifica întâi pe server dacă s-a schimbat ceva în pagina dorită, înainte să o descarce din nou într-un mod inutil. Conform testelor interne, această schimbare de algoritm s-a reflectat într-o creștere a performanței cu 28%. Interesant este că și cei de la Facebook au validat testele Google prin confirmarea valorilor de 28% pentru scăderea timpului de reîncărcare a unei pagini și 60% pentru numărul de solicitări de validare de pe serverele companiei.