Alături de universități, Google deschide hub-uri pentru studenți în șase orașe din România
Google a anunțat astăzi că va extinde programul Atelierul Digital prin deschiderea a șase hub-uri regionale, în colaborare cu instituții universitare de tradiție din țară. Hub-urile vor conecta mediul universitar cu cel de business, oferind studenților pregătire practică în antreprenoriat și digital marketing. Totodată, întreprinderile mici și mijlocii (IMM) se vor putea adresa hub-urilor pentru a primi consultanță în domeniul online.
Compania americană a lansat Atelierul Digital în aprilie 2016. Prin platforma digitală și seminarii desfășurate în cadrul unităților de învățământ superior, participanții au învățat despre diverse domenii, de la lansarea unui business online, la crearea unui website de calitate sau dezvoltarea unei strategii online care să prindă. Până în prezent, peste 60.000 de persoane (studenți, antreprenori și angajați) au folosit programul Atelierul Digital pentru îmbunătățirea competențelor lor: peste 20.000 de studenți pregătiți în cadrul seminariilor derulate în 45 de orașe din țară și 40.000 de utilizatori ai platformei online.
Următorul pas în dezvoltarea Atelierului Digital îl constituie deschiderea a șase hub-uri regionale permanente, care vor activa în universități din București, Cluj, Iași, Timișoara, Constanța și Brașov. Hub-urile vor juca un dublu rol: în primul rând vor sprijini startup-urile prin oferirea unui spațiu de coworking pentru studenți și antreprenori, precum și prin sesiuni de pregătire în domeniul business-ului și competențelor digitale. În al doilea rând, hub-urile vor constitui un spațiu de întâlnire între studenți și IMM-urile locale. Un grup de consultanți digitali, care au absolvit cursurile avansate ale Atelierului Digital, va oferi consultanță gratuită IMM-urilor locale în utilizarea instrumentelor digitale, strategie și marketing online.
Platforma Atelierul Digital, lansată de Google anul trecut, va continua să fie disponibilă în mod gratuit aici. Platforma cuprinde o librărie de video-uri instructive pe teme diverse, de la cum să evaluezi performanța website-ului până la e-commerce. La finalul cursului online, utilizatorii vor primi o certificare din partea Google și IAB Europe. Lista completă a cursurilor și tematicii lor este disponibilă aici.