Google te lasă să testezi aplicații fără să le mai instalezi
Google lucrează de câțiva ani la optimizarea conceptului de aplicații instant, iar acum acestea și-au găsit loc în Play Store pentru a te ajuta să testezi programe fără să le mai instalezi.
Google Instant Apps este un concept foarte similar cu articolele pe care faci un tap pe Google de pe mobil și sunt afișate instant, fără să aștepți. Diferența este că aplicațiile instant sunt programe mai mult sau mai puțin complexe care te-ar putea ajuta destul de mult exact atunci când ai nevoie.
Pentru că aplicațiile instant se pretează de minune dacă vrei să-ți faci o părere despre un program înainte să-l cumperi sau să-l instalezi în versiune completă, tehnologia tocmai și-a găsit loc în Google Play. Astfel, de acum înainte, lângă butoanele de Buy sau Install ale unor aplicații, vei vedea un buton suplimentar intitulat Try It Now. Imediat după ce ai atins acel buton, programul cu pricina se va deschide cu o funcționalitate limitată.
Singura problemă cu noua idee ține de perioada de timp în care va fi implementată de mai mulți dezvoltatori. Momentan, poți număra pe degete aplicațiile instant din Google Play. Rebusul celor de la New York Times este un exemplu interesant.
Tot la capitolul schimbări introduse de curând în magazinul virtual al Google, o nouă secțiune de jocuri va include trailere și butoane dedicate pentru jocuri lansate de curând și titluri ”premium”. Cu această ocazie, zona Editor`s Choice din Google Play a ajuns să fie disponibilă în 17 țări străine.
Dezvoltatorii care vând abonamente la diverse servicii online prin intermediul Google Play vor avea de câștigat un pic mai mult de la 1 ianuarie 2018, după ce gigantul din Mountain View a împrumutat o pagină din manualul Apple. Copiind principiul de funcționare al AppStore, dacă te abonezi la un seriviciu prin intermediul Google, 30% din valoarea abonamentului pe primul an va ajunge la compania americană și 70% la dezvoltator. În schimb, din al doilea an, cei 30% se schimbă în 15%, iar cei 70% ajung să fie 85% pentru creatorul de conținut.