27 iun. 2017 | 15:15

Google, amendată cu o sumă record de Uniunea Europeană

ACTUALITATE
Google, amendată cu o sumă record de Uniunea Europeană

Google a fost amendată de UE cu o sumă record, de 2,4 miliarde de euro, pe motivul că a abuzat de dominația sa pe piață și a manipulat rezultatele căutărilor de pe platformă în favoarea sa, pentru a-și promova propriul serviciu de vânzări online.

UPDATE: Google răspunde acuzațiilor care i se aduc și își exprimă dezacordul cu privire la deciziile luate de Comisia Europeană, susținând că urmează să decidă dacă va face apel. Compania susține că reclamele sunt o modalitate prin care vor să faciliteze accesul cumpărătorilor la produsele care îi interesează, conectându-i cu mii de companii, mici și mari, în așa fel încât există beneficii de ambele părți.

Uniunea Europeană i-a pus gigantului tech la dispoziție 90 de zile pentru a înceta activitățile ilegale sau va fi nevoit să plătească amenzi în valoare de miliarde de euro.

Margrethe Vestager, membru al Comisiei Europene, a menționat motivele pentru care activitatea Google ar fi considerată ilegală: „Google a venit cu o serie de produse și servicii inovatoare care au avut un impact asupra vieții noastre. Acesta este un lucru bun. Însă strategia Google pentru propriul serviciu de cumpărături nu presupune doar atragerea cumpărătorilor către un produs mai bun decât cel oferit de companiile rivale. În schimb, Google a abuzat de puterea sa pe piață, ca motor de căutare, pentru a-și promova propriile servicii în rezultatele căutărilor, demontându-le pe cele ale competitorilor săi.”, scrie theguardian.com.

Google ar fi încălcat legile prevăzute de UE, primind amenda pentru practicile anticoncurențiale. Compania le-a blocat celorlalte șansa de a concura pe merit și de a-și inova propriile servicii oferite. Și, ceea ce este și mai important, le-a negat altor consumatori europeni dreptul de a alege între mai multe servicii. Acest lucru este grav pentru că politica adoptată de Google pune piedici inovației.

Gigantul tech neagă aceste afirmații și susține că rezultatele afișate pe motorul de căutare sunt aranjate în așa fel încât să le ofere consumatorilor o platformă mai bine organizată, unde să găsească cu ușurință ceea ce îi interesează.