De ce a abandonat Facebook lupta împotriva știrilor false

De ce a abandonat Facebook lupta împotriva știrilor false

Facebook renunță la una din modalitățile prin care a încercat să limiteze știrile false, mai exact aceea prin care puteai raporta cu steguleț știrile false.

Acum un an, Facebook a lansat o nouă opțiune, prin care puteai marca articolele care fuseseră identificate de către organizații independente drept false cu steguleț roșu. O cercetare Facebook a arătat însă că efortul nu a ajutat prea mult. Echipa Facebook a expus patru motive pentru care stegulețele nu erau o modalitate eficientă.

  1. Îngropau informațiile critice, adică necesitau prea multe click-uri.
  2. Puteau da greș, pentru că limbajul sau imaginile puternice pot susține idei.
  3. Erau necesare două verificări ale informației, așa că procesul era unul lent.
  4. Funcționa doar pentru ratingurile false, astfel încât știrile parțial false sau nedemonstrate false nu erau marcate.

Cei care lucrau independent pentru a verifica veridicitatea știrilor postate pe Facebook sunt de părere că gigantul nu le-a împărtășit suficiente informații despre eficacitea eforturilor lor. Un jurnalist care lucra cu Facebook în acest scop le-a explicat celor de la The Guardian mai multe. „Au o problemă mare și se bazează pe alte organizații să strângă după ei”, a zis el.

În continuare, Facebook va pune accent pe articolele relevante, de la surse de știri consacrate. Acestea vor apărea înainte ca utilizatorii să apuce să dea click pe link pentru a intra pe site, în speranța de a citi informații valide. Aceste articole relevante sunt menite să ofere mai mult context, conform managerului de produs de la Facebook Tessa Lyons.

Dacă Facebook va mai introduce căi noi de combatere a știrilor false încă nu știm. Dar dacă luăm în considerare update-urile constante ale companiei, ar putea apărea înainte să ne enervăm că au dispărut stegulețele.

Citește și:
Sursa: Mashable
Etichete: