Facebook ”sparge” News Feed-ul în două, ca să pună accent pe prieteni

, 24 Oct, 07:33

Cei de la Facebook fac deseori experimente legate de interfața popularei aplicații de mobil, iar cel mai recent implică împărțirea News Feed-ului în două părți.

În mod uzual, când intri pe Facebook, vezi într-un flux aparent infinit postările prietenilor combinate cu postări de la pagini publice cărora le-ai dat like în trecut. Se pare însă că oficialii companiei americane fac un experiment pentru separarea celor două tipuri de postări în două fluxuri separate de informații. Fenomenul a fost sesizat de The Guardian și, momentan, se pare că este un experiment aplicat în Bolivia, Guatemala, Cambodia, Slovakia, Serbia și Sri Lanka. Nu se știe dacă va ajunge vreodată să fie disponibil la scară largă.

După implementarea noului mecanism, în News Feed-ul principal vei vedea postări de la prieteni, membri ai familiei și reclame. În cel de-al doilea News Feed definit printr-un buton suplimentar în bara de meniu de sus, vei vedea postările ce provin de la pagini publice, companii, formații, echipe de fotbal, instituții ale statului și orice alte organizații cărora le-ai dat like în trecut.

Fenomenul a fost sesizat pentru prima oară de către un jurnalist slovac. În acel context, Filip Struhárik și-a exprimat șocul în momentul în care a văzut că paginile publice din teritoriu au înregistrat o scădere a numărului de interacțiuni și vizionări organice pe Facebook cu până la două treimi. Totul s-a petrecut în doar două zile, joi și vineri. Fenomenul a fost rezultatul faptului că prea puțini utilizatori de Facebook și-au dat seama că trebuie să facă un tap suplimentar în interfața Facebook pentru a accesa postările unor organizații de știri, de exemplu.

Dacă aceste schimbări vor ajunge să fie implementate la scară largă, foarte multe publicații care se bazează pe trafic din Facebook vor fi distruse. Buzzfeed, Huffington Post sau Business Insider sunt doar câteva exemple de publicați care ar putea risca să fie ruinate de împărțirea News Feed-ului.

Cei de la Facebook au publicat un argument detaliat pe baza experimentului și, din câte se pare, nu este îmbucurător. Ideea de bază este că momentan vorbim doar de un test și nu există nici un plan pentru propagarea modificărilor radicale la nivel global. În schimb, este un mod pentru a vedea ce își doresc utilizatorii rețelei sociale.

Ți-a plăcut acest articol?
Informează-te și ține-i la curent și pe prietenii tăi.
Abonează-te la newsletter pentru ultimele noutăţi!
loading...
Aboneaza-te la newsletter

Aboneaza-te acum la newsletter și primești cele mai noi: Articole, Review-uri, Tutoriale și Prețuri direct pe adresa ta de E-mail