Facebook vrea să te convingă să postezi mai mult cu mesajele care se autodistrug
Facebook caută noi metode prin care să te convingă să petreci cât mai mult timp pe platformă, iar mesajele care dispar sunt una dintre acestea.
Cei de la Facebook sunt conștienți de exodul utilizatorilor către platforme ca Twitter sau Snapchat, așa că experimentează în prezent cu posibilitatea de postare a unor mesaje care se autodistrug.
În ultima săptămână, compania a testat opțiunea de statusuri de profil temporare, acestea având două limitări. Pe de-o parte, poți posta mesaje cu o lungime de cel mult 101 caractere, iar pe de altă parte, postările pot conține doar text, nu și alt tip de conținut.
Dacă rețeaua socială oferă această funcție pentru toată lumea, feed-urile utilizatorilor s-ar putea umple cu update-uri text, aducând Facebook-ul la stilul de la începuturi.
În 2006, când Facebook a lansat news feed-ul, utilizatorii postau update-uri scrise în timp real, pe care acum le cunoaștem ca postări. Pe măsură ce imaginile, videoclipurile și linkurile au devenit mai importante, statusurile text au pierdut din popularitate.
Compania caută moduri prin care să încurajeze utilizatorii să posteze, de teamă că aceștia devin din ce în ce mai dornici să împărtășească diverse update-uri prietenilor pe Snapchat.
Compania a lansat Stories în Messenger, care preia din funcționalitatea-cheie a Snapchat, însă funcția nu se bucură de prea mult succes. Videourile live, pe de altă parte, au fost destul de bine primite.
”Testăm un update care le permite oamenilor să seteze un status temporar pe profil, pentru a le permite acestora să le transmită prietenilor ce fac la un moment dat”, spun reprezentați ai Facebook, adăugând că ”utilizatorii pot seta o dată de expirare pentru un status, dar și dacă vor ca acesta să apară doar pe profilul lor sau și în news feed”.