Facebook folosește noi metode pentru a te scăpa de știri false

de: George Stanciu
19 07. 2017

Facebook introduce o nouă metodă pentru a preveni distribuirea de știri false, modificând modul de distribuire a linkurilor.

Până acum, paginile de Facebook care postau linkuri pe site aveau posibilitatea de a schimba cam tot conținutul din preview, acesta urmând să fie afișat cititorilor. Titlul, textul descriptiv și chiar imaginea puteau fi schimbate înainte de postare, astfel că distribuitorii de știri false aveau șansa să păcălească utilizatorii, care urmau să dea click pe o știre, în speranța că vor găsi un anumit tip de conținut.

Firește, asemenea opțiuni puteau fi folosite atât în scopuri malițioase, cât și în scopuri benefice, însă Facebook ia o decizie radicală cu privire la acest aspect. Compania va dezactiva funcțiile care permit paginilor să modifice preview-urile link-urilor pe care le postează pe pagini, excepție făcând anumiți publisheri de conținut original.

Un nou tab în secțiunea de unelte pentru publicarea pe pagini le va permite celor exceptați de la reguli să specifice domeniul web pe care îl dețin, iar apoi vor fi autorizați de către Facebook să modifice preview-urile link-urilor venite de la acest domeniu. Paginile care vor să facă excepție de la noile reguli ale site-ului vor trebui să-și dovedească autenticitatea până la data de 12 septembrie 2017, când dezactivarea funcțiilor de editare pentru preview va fi instituită pe întregul site.

Facebook spune că ”vom oferi posibilitatea de autentificare publisherilor care includ pagini de știri, sportive sau de entertainment, deoarece am descoperit că multe dintre aceste pagini modifică linkurile către propriile articole”, scrie techcrunch.com. Webmasterii vor putea schimba tagurile Open Graph de pe site și vor putea testa modificările cu Open Graph Debugger.

La conferința F8 din aprilie, Facebook a menționat că vor apărea modificări în ceea ce privește preview-urile linkurilor, dar nu au oferit la acea vreme și o soluție pentru paginile care se bazează pe transformarea acestor preview-uri pentru a-și optimiza conținutul.

Schimbarea ar putea permite companiei să distrugă o bună parte din infrastructura care permite distribuirea de știri false, fără să fie nevoie să ia fiecare link în parte.