Facebook a primit o amendă record de la Uniunea Europeană din cauza WhatsApp
Verificările antitrust ale Uniunii Europene față de Facebook au dus la amendarea companiei cu o sumă uriașă, din cauza WhatsApp.
Comisia Europeană, care acționează ca arbitru în ceea ce privește competiția în Uniunea Europeană, susține că a aplicat o amendă proporțională și descurajatoare, având în vedere acțiunile Facebook. Compania ar fi susținut că nu va lega conturile utilizatorilor proprii de cele ale WhatsApp, dar la doi ani distanță după preluarea serviciului, tocmai asta s-a întâmplat.
Comisia a descoperit că, în contradicție cu declarațiile Facebook din 2014, posibilitatea tehnică de a lega identitățile utilizatorilor de Facebook și de WhatsApp exista încă din 2014, iar anagajații companiei erau conștienți de această posibilitate.
Facebook a oferit un comunicat de presă în care arăta că erorile din 2014 nu au fost intenționate, dar și că CE a confirmat că acestea nu afectau procesul de analiză a preluării companiei.
Amenda dată de Comisia Europeană companiei este una consistentă, Facebook având de plătit 110 milioane de euro. De asemenea, această amendă nu afectează deciziile Comisiei legate de cumpărarea WhatsApp și nu are legătură cu alte investigații în desfășurare. Conform CE, există și investigații separate cu privire la probleme legate de protecția datelor cu caracter personal.
Comisia avea posibilitatea de a amenda Facebook cu până la 1% din cifra de afaceri din 2016 a companiei, ceea ce s-ar traduce în suma de 276 de milioane de dolari. Cu toate acestea, amenda a fost redusă, deoarece Facebook a cooperat în cadrul investigației și a admis erorile făcute.
Sancțiunea de la Uniunea Europeană vine la doar două zile după ce Facebook a primit o amendă de 150.000 de dolari, în Franța, deoarece nu a împiedicat companiile care își fac reclamă pe site să acceseze datele personale ale utilizatorilor.
De asemenea, în urmă cu o săptămână, autoritățile antitrust din Italia au amendat WhatsApp cu 3 milioane de euro, pe motiv că serviciul își obliga utilizatorii să accepte faptul că datele lor personale vor fi distribuite către Facebook, scrie reuters.com.