08 mai 2017 | 15:00

Emmanuel Macron sau cum campaniile politice nu vor mai fi niciodată la fel

ACTUALITATE
Emmanuel Macron sau cum campaniile politice nu vor mai fi niciodată la fel

Într-o eră a dezvoltării tehnologice, campaniile politice cunosc modificări în ton cu acestea, iar alegerile prezidențiale din Franța ne arată cum tehnologia influențează major politica.

Fiecare campanie majoră vine cu un set de schimbări, iar cele din anii 2016- 2017 au cunoscut modificări substanțiale, în parte datorită rețelelor sociale omniprezente care erau folosite pentru a transmite mesajul politic către votanți.

Internetul a devenit arma principală de care formatorii de opinie se folosesc pentru a transmite un mesaj public sau pentru a critica o poziție. În acest context, trolii încep să aibă o influență semnificativă asupra rezultatelor alegerilor politice, iar știrile false și isteria Facebook a jucat un rol important în transmiterea unui mesaj politic.

Este destul de dificil de perceput acestă sferă de influență dacă te regăsești în afara ei. Știrile false și-au făcut simțită prezența și în cazul campaniei prezidențiale din Franța, iar imaginea unui candidat poate avea de suferit în urma unui atac fals la adresa sa. Campania lui Emmanuel Macron a fost atacată masiv în ultima săptămână, înaintea alegerilor, iar hackerii au distribuit tone de e-mailuri de campanie a echipei Macron, după cum detaliam într-o știre anterioară. În plus, susținătorii echipei Marine Le Pen au distribuit știri false care au devenit în scurt timp virale pe rețelele sociale. Cea mai populară poveste falsă era că Emmanuel Macron are un cont secret în banca din Bahamas.

Problema știrilor false este una recurentă, iar necesitatea combaterii ei devine apăsătoare mai ales în momentele în care informațiile eronate pot influența cursul unei națiuni întregi. Cu ajutorul blog-urilor și a forumurilor, cei mai interesanți oameni au devenit și cei mai influenți, dar odată cu era Facebook cei mai gălăgioși indivizi au devenit și cei mai mari formatori de opinie, potrivit Tech Crunch.

Paginile de propagandă își optimizează vizualizările și urmăresc doar like-urile și distribuirile și anumite idei devin omniprezente. Aceste momente devin un test pentru inteligența colectivă.

Tehnologia a schimbat modul în care se face politică și nu există cale de întoarcere, cel puțin acesta este mesajul pe care îl transmit evenimentele petrecute în ultima perioadă. Astfel, atitudinea critică față de informațiile care ne sunt livrate devine esențială.