Noul director Uber știa de câteva luni de atacul suferit de companie
În urmă cu câteva zile, un atac cibernetic suferit de Uber a făcut înconjurul lumii, dar aflăm în continuare informații noi despre eveniment.
Conturile aferente unui număr de 57 de milioane de utilizatori ai Uber au fost puse în pericol. Deși aceasta este o veste foarte prostă pentru utilizatorii serviciului și este foarte probabil ca Uber să ajungă să plătească scump din cauza respectivului evenimt, mai frustrant este faptul că se știa de mult timp ce s-a întâmplat. Conform celor de la Wall Street Journal, CEO-ul Dara Khosrowshahi a fost informat pe marginea acestui subiect pe data de 5 septembrie, cam la două săptămâni după ce a ocupat poziția de director general.
Din momentul respectiv, au trecut mai bine de două luni până când publicul a fost informat în privința detaliilor aferente atacului cibernetic suferit de compania americană în urmă cu mai bine de un an. Cum era de așteptat, au existat argumente puternice pentru întârzierea informării publicului, dar cei mai mulți internauți sunt dezamăgiți de situație.
Din momentul în care a aflat, Khosrowshahi a inițiat o investigație internă asupra evenimentului. A angajat o firmă de consultanță în domeniul securității cibernetice și a încercat să afle vinovații. În colaborare cu FireEye, au vrut să afle numărul exact al victimelor înainte să lanseze un comunicat de presă pe marginea subiectului. În final, cei doi directori care au încercat să acopere atacul hackerilor au fost concediați.
Singura entitate externă care a știut despre atacul suferit de Uber înaintea publicului larg a fost SoftBank. Respectiva companie se pregătea să investească o sumă semnificativă în serviciul de ridesharing, iar legislația impune dezvăluirea tuturor detaliilor ce ar putea afecta valoarea acțiunilor companiei. Partea bună este că investigațiile Uber pe marginea acestui subiect au fost închise, deci sunt șanse foarte mari ca alte detali îngrijorătoare să nu mai iasă la iveală ulterior.