Chinezii au început să investească în Taxify
Taxify, rivalul Uber prezent și pe piața din România, dar și în alte țări, a primit recent o finanțare de la o companie chinezească.
Didi Chuxing este o companie de ride sharing care i-a forțat pe cei de la Uber să iasă de pe piața din China. Acum, chinezii au făcut o mișcare prin care își cimentează poziția pe piața globală, făcând o investiție în Taxify, un serviciu care funcționează în Africa și în Europa. Suma investită nu a fost dată publicității.
Taxify a apărut în urmă cu patru ani și are sediul în Estonia, iar trei dintre fondatori au lucrat la Skype înainte. Momentan, serviciul este prezent în 18 țări, între care România, Ungaria, Nigeria și Kenya, iar compania susține că are 2,5 milioane de utilizatori.
Cei de la Didi Chuxing au cumpărat operațiunile Uber din China pentru a-și consolida poziția pe piața locală, dar aceștia și-au extins rețeaua cu o serie de parteneriate globale. Pe lângă investițiile majore pentru Lyeft, Ola și Grab, ultima atrăgând o sumă de două miliarde de dolari, chinezii au ajuns chiar și în America de Sud, investind 100 de milioane de dolari în serviciul 99 din Brazilia.
Acum, putem adăuga și Europa pe lista continentelor unde Didi face investiții, deoarece până la aflarea acestor vești, compania chinezească nu investise în niciun rival Uber de pe continent.
CEO-ul companiei chineze, Will Cheng Wei, spune că investiția include și un parteneriat strategic, iar aceasta va ajuta la crearea unor legături între serviciile de transport din Asia, din Europa și din Africa. Chinezii de la Didi susțin că au aproximativ 400 de milioane de utilizatori ai mai multor servicii pe care le oferă în țara de origine. Aceștia susțin că vor ajuta Taxify să-și crească prezența, dar și să dezvolte alte produse, arată techcrunch.com.