China are primul cargobot electric, dar, paradoxal, îl folosește să polueze
China și-a construit un renume, în ultimii ani, cu tot felul de proiecte inovatoare. Acum, țara asta își mai adaugă o reușită pe listă.
China este proprietarul primei nave electrice de marfă din lume și deja a pus-o în folosință, deși n-au fost tocmai inspirați. Nava de marfă cântărește de 2.000 de tone a fost lansată în Guangzhou luna trecută și îș desfășoară activitatea în zona râului Pearl. Este construită de Guangzhou Shipyard International Company și are 70,1 m lungime, o capacitate a bateriei de 2.400 kWh și o viteză de deplasare de 12,8 kilometri pe oră.
Cu siguranță nu este cel mai rapid vehicul de pe apă, dar a fost proiectat mai mult să transport lucruri, nu să atingă viteze de neimaginat. În timp ce cargobotul este încă un semn al schimbărilor care vin să îmbunătățească relația noastră cu combustibilii fosili, încărcăturile sale arată că încă suntem departe de o schimbare completă.
În mod ironic, primul cargobot cu motor electric din lume este utilizat pentru a muta cărbunele, conform lui Chen Ji, directorul general al companiei producătoare. Exact cum ai auzit: în ciuda generării de emisii zero, nava de marfă contribuie, într-un fel, la generarea și răspândirea emisiilor de gaze care au condus la încălzirea globală.
Să sperăm că nava electrică nu va transporta mult timp cărbune și că cei din China îi vor găsi o altă întrebuințare, mai inspirată. Poate va ajuta la transportul pieselor de turbine eoliene sau chiar al bateriilor litiu-ion suplimentare. În orice caz, soluții sunt multe.