26 apr. 2017 | 14:03

Business în era Big Data: afacerile românești folosesc programe speciale pentru analiza datelor

ACTUALITATE
Business în era Big Data: afacerile românești folosesc programe speciale pentru analiza datelor

Trăim în era Big Data. Toate serviciile încearcă să adune cât mai multe date despre noi, pentru a ne îmbunătăți experiența și pentru a ne convinge să le folosim în continuare, dar asta înseamnă că sunt generate volume enorme de date. Există soluții speciale pentru analiza acestor date, iar companiile românești sunt din ce în ce mai deschise față de ele. 

Piaţa locală de self-service Business Intelligence (BI) a crescut cu 35% în 2016, în urma finalizării unor proiecte de anvergură în domeniul bancar și retail online, estimează compania Plaut Consulting, lider pe piața de soluţii software şi servicii IT din România, potrivit unui comunicat remis Playtech.

Self-service BI se referă la soluţii care permit analiza și interpretarea rapidă a datelor de către orice angajat, fără suport din partea departamentului IT, pentru a facilita procesul decizional la nivelul companiei. Una dintre soluțiile lider la nivel mondial pe acest segment este Qlik, care poate fi folosită de pe o gamă variată de dispozitive, de la desktop PC-uri la cele cu ecran tactil. Plaut Consulting este master reseller Qlik în România.

Clienți precum Banca Transilvania şi eMAG utilizează soluţia Qlik, dezvoltată de compania Qlik, cu ajutorul căreia pot fi analizate informații din multiple surse, de la baze de date tranzacționale la fișiere Excel. Banca Transilvania derulează un proiect amplu de transformare digitală, în care componenta de self-service Business Intelligence are un rol esenţial. Peste 6.500 de angajați vor folosi QlikView pentru a interpreta datele existente în sistemele tranzacţionale. Pe baza analizelor obţinute în timp real, angajaţii băncii pot lua decizii mai informate şi vor oferi clienţilor o experiență îmbunătățită. Pentru Banca Transilvania, datele devin astfel o resursă strategică şi un diferenţiator competitiv. Similar, eMAG folosește Qlik pentru analiza întregului spectru de date. 

Piaţa românească de BI a înregistrat o deschidere considerabilă către soluţiile de self-service Business Intelligence. Cinci bănci de top din România folosesc Qlik pentru analiza datelor la nivel de utilizator, iar situația este similară și în alte sectoare economice. Avantajul Qlik este reprezentat atât de reţeaua de parteneri foarte specializați, pentru care BI este principala arie de competență, dar și de modelul asociativ de analiză a datelor, patentat de Qlik. Reuşim astfel să ne impunem şi să avem o cotă de piaţă majoritară”, a declarat Marius Stoica, Sales Manager Qlik pentru regiunea Europa de Sud-Est. 

În 2016, Plaut Consulting şi-a dublat cifra de afaceri, realizată în principal din implementări de BI şi ERP (Enterprise Resource Planning). Valoarea vânzărilor de Business Intelligence, licenţe şi servicii de către Plaut Consulting a depăşit 12 milioane de lei (2,67 de milioane de euro), în creştere cu 120% faţă de anul precedent. 

Proiectele mari de Qlik și SAP ne-au permis obţinerea unor venituri de peste 18 milioane de lei (4 milioane de euro) în 2016 şi o creştere de 100% faţă de anul precedent. Vânzările de Qlik reprezintă aproximativ 65% din cifra de afaceri, ceea ce se reflectă și în structura echipei. Avem consultanţi competenţi, capabili să susţină derularea unor proiecte complexe precum cele de la Banca Transilvania”, a afirmat Alexandru Grosu, Director General Plaut Consulting.