21 iun. 2017 | 17:53

Băncile sparg bariera conservatoare și schimbă modul de interacțiune cu clienții (P)

TEHNOLOGIE, ȘTIINȚĂ & DIGITAL
Share
Băncile sparg bariera conservatoare și schimbă modul de interacțiune cu clienții (P)

Banca Transilvania ne-a prezentat noile ceasuri BT contactless la Techsylvania, dar acesta este doar primul pas al inovației.

Luni am ascultat-o pe Gabriela Nistor (Director General Adjunct al departamentului Retail de la Banca Transilvania), care ne-a prezentat o viziune a viitorului în ceea ce privește serviciile și interacțiunile bancare. Știm cu toții că uneori apar situații anevoioase când vine vorba de astfel de acțiuni, dar băncile se reorientează.

Banca Transilvania face primul pas către poziționarea ca bancă a viitorului, venind la Techsylvania cu noile ceasuri BT contactless. Acestea au scopul de a-ți face viața mai simplă când ești la cumpărături. Ai cumva mâinile ocupate și nu ajungi la portofel ca să-ți scoți cardul? Cu un astfel de ceas contactless, trebuie doar să-ți duci încheietura mâinii către un POS compatibil și vei putea efectua plata necesară. Sistemul îți permite să faci cumpărături de până la 100 de lei fără cod PIN, la fel ca în cazul cardurilor clasice contactless.

E un pas important făcut de Banca Transilvania, care începe cu simplificarea procesului de plată la POS-uri, cu ajutorul ceasurilor contactless. Panelul de luni, ”Future of Banking”, la care a luat parte și Gabriela Nistor, ne arată, însă, că schimbarea de-abia începe. Primul pas al inovației a fost făcut, iar conform spuselor doamnei Nistor, se pregătesc deja și alte lucruri care să ne îmbunătățească interacțiunile cu banca prin simplificare.

Și panelul ”Investing in the local ecosystem”, la care a luat parte Tiberiu Moisă, ne arată că băncile se reorientează și își schimbă modul de lucru nu doar în relația cu clienții, ci și în spectrul interior. Astfel, scara ierarhică bine împământată în tradiționalul sistem bancar se schimbă, iar Banca Transilvania face un pas și în această direcție, realizând un hub de lucru pentru angajați, preluând astfel sisteme mai flexibile de lucru din alte domenii. Companiile de tehnologie de care auzim mai tot timpul au fost modele pentru aceste schimbări, dar băncile învață repede din acest domeniu, iar Banca Transilvania ar putea seta un nou trend în sectorul bancar.

Așa cum menționa Gabriela Nistor în panelul mai sus amintit, băncile au fost percepute ca instituții conservatoare, iar dimensiunile unor asemenea entități transformă schimbarea într-un proces dificil. Cu toate acestea, Banca Transilvania înțelege că ”trenul” digitalizării este încă aici și poate fi prins, reorientându-și astfel o parte din focus. În final, vom avea parte de o experiență mult mai plăcutâ în relație cu banca, iar asta nu poate decât să ne bucure, dar să ne facă și curioși despre următorii pași.