Apple pierde supremația pe una dintre cele mai mari piețe de telefoane
Apple este unul dintre cele mai cunoscute nume la nivel mondial, dar acesta începe să aibă rivali din ce în ce mai puternici.
Unul dintre aceste nume este Oppo, ce a reușit să acapareze piața de telefonie mobilă din China, obținând primul loc la capitolul vânzări în această țară. A reușit să treacă chiar și de nume precum Vivo și Huawei, nu doar de Apple.
Oppo și Vivo sunt companii-surori, fiind deținute de BBK, iar prezența lor din China, dar și din India sau Asia de sud-est, este din ce în ce mai vizibilă. Aceștia creează telefoane cu specificații bune și tehnologii noi, dar care oferă prețuri cu mult sub cele ale unui iPhone. De asemenea, aceștia se bazează pe campanii de reclame agresive și pe promovare offline.
Vânzările celor de la Oppo au ajuns în 2016 la 74,8 milioane de unități în China, fiind urmați îndeaproape de Huawei, cu 76,6 milioane de unități și de Vivo, cu 69,2 milioane de telefoane. Apple ajunge abia pe locul 4, cu 44,9 milioane de telefoane vândute, în timp ce Xiaomi închide top 5, cu 41,5 milioane de telefoane.
Apple a avut cel mai mare volum de vânzări din China în 2015, ajungând la o scădere de 20 de milioane de unități, în timp ce Oppo a înregistrat mai mult decât dublul vânzărilor din 2015, 35,3 milioane de unități la acea vreme.
Apple are vânzări și încasări în scădere, iar ultimul trimestru din 2016 a continuat trendul descendent, existând o scădere de 12% între Q4 2015 și Q4 2016, în contrast cu vânzările-record din alte regiuni ale lumii.
Conform techcrunch.com, viitorul Apple ar putea să readucă cifre îmbucurătoare pentru companie. Cei de la IDC, ce au realizat studiul, spun că mulți clienți au preferat să rămână la iPhone-urile pe care le au deja, în așteptarea modelului 8, ce se va lansa în 2017.