02 iun. 2016 | 20:05

Overwatch și uriașul său potențial: de ce ar putea fi o senzație pentru pasionații de eSports

FEATURE
Overwatch și uriașul său potențial: de ce ar putea fi o senzație pentru pasionații de eSports

Overwatch este cel mai nou joc de la Blizzard, iar mulți deja atrag atenția asupra potențialului său.

Overwatch este prima serie originală introdusă de Blizzard în aproape douăzeci de ani. Deși este o companie recunoscută pentru francize precum Starcraft, Warcraft sau Diablo, Blizzard a reușit să facă o treabă excepțională și cu primul său shooter, iar cifrele înregistrate pe parcursul fazei de testare beta nu fac decât să confirme acest lucru. Peste 9,7 milioane de jucători au fost implicați în 37 de milioane de meciuri, timp de aproximativ 81 de milioane de ore.

Astfel, Overwatch a avut de departe cel mai de succes beta din ultima perioadă, însă are ceea ce-i trebuie pentru a deveni și un joc eSports? Ce-i drept, Blizzard nu este o companie nouă în domeniul eSports. Starcraft și Starcraft 2 au ajutat-o să domine acest sector foarte mult timp, înregistrând cifre la care alții nu puteau decât să viseze. Între timp, jocuri precum League of Legends, Dota 2 sau CS: Global Offensive i-au furat o mare parte din audiență, însă Blizzard are șansa de a reveni pe prima poziție, în cazul în care Overwatch va fi adoptat de către comunitate.

După cum au spus mai mulți profesioniști din domeniul eSports, pentru a avea parte de succes, un joc trebuie să fie ușor în prima parte, pentru a atrage un număr cât mai mare de oameni, însă greu de stăpânit, pentru a le menține interesul la cote maxime și pentru a evita repetabilitatea și monotonia. Pentru moment, Overwatch pare a avea ceea ce-i trebuie.

Armele principale sunt importante, însă acestea nu vor reuși niciodată să câștige un meci pentru o echipă.

În spatele graficii tipice desenelor animate (unul dintre motivele pentru care jocul este comparat atât de des cu Team Fortress 2) se ascunde un joc de o complexitate uriașă. Fiecare dintre cele 21 de personaje accesibile în prezent are arme și abilități diferite și este inclus într-una dintre cele patru categorii: atac, apărare, tanc și suport. În funcție de categoria de care aparține personajul, jucătorul va fi nevoit să aleagă o strategie anume. Un personaj specializat pe apărare, de exemplu, nu va fi trimis niciodată înainte pentru a securiza o poziție dominată de inamici, întrucât abilitățile sale sunt gândite special pentru a bloca echipa adversă.

Pe de altă parte, armele principale sunt importante, dar nu sunt suficiente pentru a câștiga un meci pentru o echipă. În schimb, jucătorii sunt forțați să învețe cum să le combine cu utilizarea abilităților pentru a îndeplini obiectivele.

Dacă toate cele enumerate vi se par cunoscute, asta este deoarece sunt elemente pe care le-ați mai întâlnit în jocuri precum Dota 2 și LoL. Totuși, există numeroase diferențe, iar una dintre cele mai importante este viteza cu care se desfășoară meciurile. Rundele nu vor depăși aproape niciodată 15 minute, în timp ce în Dota 2 acestea pot dura chiar și o oră întreagă.

Cum ar putea, totuși, Overwatch să fure din audiența CS:GO? După părerea mea, răspunsul ar fi varietatea personajelor și dinamismul din timpul partidelor. Fiecare dintre cele 21 de personaje are propria sa armă și propriile abilități, unice. Acestea sunt echilibrate foarte bine, astfel că, pentru moment, nu există o formulă magică de alcătuire a echipei prin care veți avea victoria garantată.

Vă veți găsi relativ repede un personaj favorit (eu, momentan, nu sunt hotărât pe cine aș alege dintre Genji, Soldier 76 și Widowmaker). Bineînțeles, pentru a vă specializa în utilizarea acestuia, veți avea nevoie de multe zeci de ore de gameplay. Oricum, dacă luăm în considerare faptul că avem de-a face cu 21 de caractere, este clar că Overwatch nu vă va plictisi în viitorul apropiat.

Așa cum am spus mai devreme, un factor important care diferențiază jocul de CS:GO este dinamismul. În primele ore de joc, Overwatch va părea extrem de greu de dificil. Eu, cel puțin, aveam sentimentul că mă aflam într-un meci de League of Legends, cu o perspectivă first-person și în confruntare cu un adversar superior. Așadar, rundele vor părea de multe ori imposibil de câștigat, iar obstacolele imposibil de depășit.

În asemenea situații, salvarea voastră ar putea fi unul dintre cele mai interesante feature-uri incluse de Blizzard: posibilitatea de a schimba personajul în timpul meciului. Înainte de un meci, veți fi anunțați dacă echipa are, de exemplu, prea puține tancuri sau prea puțini lunetiști. Uneori, aceste minusuri nu vă vor costa. Dar, în cazul în care dați peste probleme serioase, atunci veți putea să vă alegeți alt personaj, pentru a remedia situația.

Un alt element necesar pentru a ajunge un sport de succes ar fi și unelte speciale pentru spectatori. Fără o audiență de proporții, nicio companie importantă nu va plăti milioane de dolari pentru a transmite în direct partidele. Jocul a reușit deja să atragă câteva nume extrem de importante încă din beta, iar echipe profesioniste sunt în curs de formare. Potențial este, așadar. Mai este nevoie doar de uneltele care vor face din acesta un sport potrivit pentru transmisiunile TV și care să le permită spectatorilor să admire abilitățile fiecărui jucător în parte.

Va reuși Overwatch să se impună în eSports? Este greu de spus. Însă un lucru este clar: dintre toate jocurile din prezent, noua creație a celor de la Blizzard are cel mai mare potențial. Pentru a-i garanta succesul, compania a luat deja și câteva măsuri foarte interesante, precum eliminarea abonamentelor pe o anumită perioadă și introducerea unor noi hărți și personaje gratuite, pentru a nu diviza comunitatea. Rămâne de văzut dacă acestea vor avea efectul scontat.

G2A a fost intotdeauna aproape de E-sports, fiind al doilea cel mai mare brand cunoscut in comunitatea e-Sport. Titlul Overwatch a fost deja lansat, la un preț bun, pe G2A.COM.