Un expert în social media explică cum poți deveni „viral”

Un expert în social media explică cum poți deveni „viral”

Dacă una dintre fanteziile tale e să devii celebru pe internet la un moment dat, fără să faci ceva ieșit din comun în adevăratul sens al cuvântului, există oameni care te pot învăța cum se face.

James Shamsi e unul dintre oamenii care se pricep la „scamatorii” online și la viralizarea conținutului. Are 22 de ani și este omul din spatele extensiei Chrome care blochează tot conținutul legat de surorile Kardashian și tot el e cel care a creat o aplicație care adaugă automat un cățeluș pozei tale de pe Tinder. Într-un interviu pentru Tech Insider, acesta a explicat că lucrurile nu sunt atât de simple pe cum cred oamenii. „Mulți presupun că pot publica conținut și spera că va deveni viral”.

Una dintre primele recomandări ale lui shamsi ar fi să te pliezi pe ceea ce e deja în atenția publicului, mai degrabă decât să vii tu cu ceva nou. Așa a creat el extensia KardBlock, care scoate orice e legat de clanul Kardashian din feedurile tale. Totul a plecat de la faptul că această familie controversată e mereu la modă, iar lumea se împarte în două tabere: cei care o admiră și cei care o detestă. Astfel, Shamsi a obținut trafic uimitor pe profilul său de LinkedIn și a atras atenția asupra companiei pe care o conduce, Chameleon.LA.

Shamsi recomandă și să faci lucruri pe care tu și prietenii tăi le considerați interesante, pentru că sunt șanse mari ca și restul lumii să vadă lucrurile la fel. De asemenea, dacă ai conținut cu potențial, contează enorm și când îl publici. Shamsi și prietenii săi au creat canalul cu farse JesterLad în timpul facultății. Știm cu toții ce soartă au, de obicei canalele din categoria asta: primesc puțină atenție la început, apoi dispar.

Shamsi, totuși, a folosit o altă strategie, care a dat roade: a făcut în așa fel încât promovarea video-urilor să fie simultană cu perioada examenelor, când mai mulți tineri sunt la computer sau pe telefoane (în loc să studieze). Viralele depind de sincronizare, iar acest lucru e confirmat de faptul că JesterLad a adunat peste două milioane de vizualizări și 11.000 de abonați în două luni. Funcționează și reversul medaliei, căci dacă distribui ceva într-o perioadă în care sunt alții „pe val”, conținutul tău se va pierde în mulțime.

Evident, o mână de ajutor mediatică e esențială. „Majoritatea oamenii cred că viralele depind de împărtășirea conținutului între oameni, dar dacă nu ai un blog, un publisher sau o pagină de Facebook unde să îți publici produsul, e foarte greu să îl faci viral”, a explicat tânărul. Acesta a mai povestit și că a devenit adept al scrierii de mailuri pitch către companii. Își transmite ideile către presă în modul în care se așteaptă să fie abordate. De exemplu, dacă trimite un pitch către BroBible, va avea grijă ca abordarea să includă stereotipuri masculine, iar atunci când se adresează unui site tech, se asigură că unghiul e în concordanță.

Un ultim sfat ar fi să te orientezi către conținutul pozitiv. „Am observat că oamenii nu mai distribuie lucruri triste atât de mult. Oamenii se așteaptă la asta, dar nu se întâmplă. E ciudat. La nivelul subconștientului, vrei să fii asociat cu o stare de bine, cu păstrarea la curent cu tot ce e la modă”, a concluzionat expertul social media.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI