Uber introduce selfie-urile ce sporesc siguranța clienților
Uber preia modelul instituit de o serie de aplicații de dating și le va cere șoferilor să își facă selfie-uri periodic, pentru a preveni pericolele.
Anumite aplicații de dating au început să le ceară utilizatorilor să își verifice conturile cu ajutorul unui selfie, astfel încât alte persoane să nu cadă în plasa unu profil fals, iar Uber pare să fie interesat de acest model de securitate.
Compania de transport a introdus deja o serie de măsuri de securitate în cadrul aplicației, iar metoda selfie-urilor este cea mai nouă soluție pentru ca orice client să se simtă în siguranță. Noua funcție de la Uber se numește Real-Time ID Check.
Noul sistem de securitate de la Uber se bazează pe tehnologia Microsoft Cognitive Services. Momentan, Uber a anunțat că această funcție va fi folosită în orașe din Statele Unite. Cu toate acestea, este destul de probabil să fie introdusă și în alte țări, mai ales dacă înregistrează un succes.
Noul update le cere șoferilor să trimită către Uber un selfie înainte să poată prelua comenzi, astfel că aplicația se poate asigura că cel de la volan este și posesorul contului. Conform Uber, acest nou sistem de securitate va preveni frauda și va proteja conturile șoferilor. De asemenea, va proteja și clienții, aceștia putând fi siguri că persoana de la volan este cea chemată prin aplicație.
Dacă selfie-ul trimis de șofer nu corespunde cu cel trimis anterior, contul său va fi blocat cât timp Uber investighează problema. Testele au arătat că majoritatea discrepanțelor au apărut din cauza unor fotografii de profil neclare, dar 99% dintre șoferi au fost verificați ulterior. Real-Time ID Check este un proces ce durează doar câteva secunde pentru a fi efectuat, promițând însă să fie o măsură bună de securitate.
Șeful departamentului de securitate al companiei de transport, Joe Sullivan, menționează că ”pentru noi, conturile împărțite de mai mulți șoferi sau furate reprezintă o problemă rară, dar de maxim interes atunci când se întâmplă. De aceea, dorim ca pasagerii noștri să aibă încredere 100% în șoferi și în noi.”