15 mart. 2016 | 11:11

Twitch vrea să implementeze sistemul său de video streaming în toate jocurile

ACTUALITATE
Twitch vrea să implementeze sistemul său de video streaming în toate jocurile

Twitch este un gigant în lumea jocurilor. Campionate întregi de Dota, League of Legends, Counter Strike și multe altele se pot vedea live pe acest site, Twitch devenind, astfel, o veritabilă ”televiziune” a industriei jocurilor.

Totuși, această aplicație nu este integrată în jocurile cărora le face streaming. Pentru a putea transmite jocul live pe Internet, utilizatorii trebuie să descarce o aplicație de broadcasting precum XSplit sau Gameshow, iar prin intermediul programului respectiv, utilizatorii pot transmite direct pe Twitch conținutul jocului.

Deși Twitch se bazează pe o suită de astfel de aplicații open-source de broadcasting, se pare că mai e loc de îmbunătățire. În acest sens, compania de video streaming a decis să popularizeze inițiativa Stream First, un demers menit să încurajeze dezvoltatorii de jocuri să permită integrarea acestui sistem de streaming în jocuri, încă din perioada de dezvoltare a acestora. Twitch vrea să încurajeze dezvoltatorii de jocuri să ofere streamerilor răsplăți în joc atunci când aceștia joacă după cum doresc spectatorii stream-ului său. Deși există deja o modalitate de a face asta prin intermediul Twitch Plays, funcționalitatea nu răsplătește momentan pe nimeni, dar  permite participanților la stream să controleze inteligența artificială care joacă de fapt jocul respectiv.

Există deja câteva jocuri care au Stream First integrat, cum ar fii Superfight sau Wastelanders. Primul este un joc de cărți online care permite audienței să creeze supereroi din cărți selectate special, ca apoi să-i arunce în diferite lupte, iar Wastelanders este un joc de strategie în care streamerii și audiența lor se luptă în timp real cu alți streameri și spectatorii respectivi ai acestora.

E puțin probabil ca marile studiouri precum Blizzard sau Activision să permită cu ușurință integrarea Twitch în fazele incipiente ale dezvoltării unui joc, însă creșterea popularității acestui sistem de video streaming va pune în mod sigur presiune chiar și pe cei mai sceptici dintre dezvoltatori să-l integreze în jocurile proprii.