26 sept. 2016 | 19:01

Renault și Nissan vor colabora cu Microsoft pentru a crea mașini inteligente

ENTERTAINMENT
Renault și Nissan vor colabora cu Microsoft pentru a crea mașini inteligente

Microsoft va furniza servicii de cloud-computing pentru mașinile produse de cele două companii.

Renault-Nissan este o alianță creată în anul 1999 între companiile Renault și Nissan. Împreună, acestea reprezintă cel mai mare producător de mașini electrice din lume, cu peste 350.000 de vehicule comercializate între anul 2010 și luna august a anului 2016. Conform Wikipedia, cea mai bine vândută mașină de acest fel a fost Nissan Leaf, cu peste 230.000 de mașini vândute până în iulie 2016. Acum, parteneriatul se pare că a înregistrat un nou succes.

După cum scriu și cei de la Reuters, Nissan și Renault au reușit să încheie un parteneriat cu Microsoft prin care companiile vor încerca să dezvolte servicii cloud pentru mașini. Aceste planuri fac parte din inițiativa celor doi mari producători de a lansa mașini capabile de a se conduce singure până în anul 2020. După cum era de așteptat, serviciile se vor baza pe Microsoft Azure și vor include un sistem avansat de navigare, o metodă prin care pot vedea cantitatea de combustibil disponibil în rezervor și un sistem de verificare a mașinii.

Din câte se pare, Renault și Nissan ar avea de gând să producă în jur de zece milioane de mașini autonome până în anul 2020. Nu avem aici de-a face cu o inițiativă pe termen scurt, ci cu un parteneriat de durată, fapt confirmat chiar și de oficiali Microsoft. Bloomberg menționează că parteneriatele de acest fel sunt din ce în ce mai întâlnite, în condițiile în care producătorii se concentrează asupra noilor tehnologii. Săptămâna trecută, de exemplu, alianța dintre cei doi producători a achiziționat Sylpheo, un dezvoltator de software.

Desigur, nu a durat mult până când au apărut primele zvonuri legate de supraveghere. Mai exact, unii oameni sunt de părere că mașinile viitorului ar putea să intercepteze convorbiri sau să obțină informații private legate de utilizatori, pentru a le oferi serviciile corespunzătoare.