Reclamele rasiste pe Facebook: cum ești discriminat pe rețelele sociale
Facebook a fost implicată de curând într-un scandal, iar unii susțin că politicile rețelei sociale ar include elemente rasiste.
În ziua de azi, aproape toate veniturile celor de la Facebook sunt generate de reclame. Din acest punct de vedere, unul dintre cele mai importante lucruri este faptul că rețeaua socială le permite utilizatorilor să se adreseze anumitor audiențe, folosindu-se de cantitatea uriașă de informații pe care o acumulează de la cei 1,7 miliarde de membri actuali. În prezent, Facebook menționează că utilizatorii nu pot menționa rasa. Dar în ciuda acestui lucru, cei care vor să lanseze reclame se pot adresa anumitor grupuri.
După cum scriu cei de la ProPublica, o persoană care vrea să promoveze un anunț în categoria ”Imobiliare” pe Facebook poate alege să excludă anumite comunități în funcție de un criteriu numit ”afinități etnice”. În cazul respectiv, jurnaliștii au creat un anunț care se adresă tuturor celor care căutau o casă și au ales să excludă utilizatorii cu afinități pentru afro-americani, asiatici sau hispanici.
Jurnaliștii au prezentat anunțul unui avocat din Statele Unite, iar acesta a declarat că asemenea practici sunt în mod clar interzise de către o lege din anul 1968. Pe scurt, aceasta menționează că anunțurile cu privire la vânzarea sau închirierea de locuințe nu pot discrimina în funcție de rasă, culoare, religie, sex, handicap, statut familial sau țara de origine. Oricine ar încălca această regulă ar putea avea parte de o amendă de zeci de mii de dolari.
Oficialii rețelei sociale au declarat că le interzic celor care publică anunțuri să se folosească în mod ilegal de instrumentele pe care le au la dispoziție. ”Luăm măsuri urgente atunci când ajungem la concluzia că reclamele încalcă regulile noastre”, ar fu declarat angajații companiei. Totuși, reclamele adresate anumitor grupuri pot fi utile în anumite cazuri. ”Cineva ar putea desfășura o campanie în limba engleză, care exclude utilizatorii hispanici pentru a vedea cât de bune sunt rezultatele în comparație cu situație în care campania respectivă ar fi în limba spaniolă”, a declarat Steve Satterfield, angajat Facebook.