21 sept. 2016 | 15:48

NASA va anunța o descoperire surprinzătoare pe Europa, satelitul lui Jupiter

NASA va anunța o descoperire surprinzătoare pe Europa, satelitul lui Jupiter

NASA a anunțat că va face un anunț surprinzător despre Europa, unul dintre sateliții planetei Jupiter, în cadrul unei conferințe organizate pe 26 septembrie, la ora 18:00.

Astronomii consideră că Europa e unul dintre corpurile cerești cu cele mai bune condiții pentru viața extraterestră. „Astronomii vor prezenta rezultatele unei misiuni unice de observare a Europei, care ar putea fi legate de prezența unui ocean sub suprafața înghețată a acestui satelit”, potrivit NASA.

Acest satelit susține un vast ocean de apă sub calota de gheață de la suprafață. Unii oameni de știință sunt de părere că acest ocean coboară până în punctul în care intră în contact cu mantaua telurică a satelitului, făcând posibile numeroase tipuri de reacții chimice, potrivit Mediafax.

La conferința de luni vor participa Paul Hertz, directorul Astrophysics Division din cadrul NASA, William Sparks din cadrul Space Telescope Science Institute din Baltimore, Britney Schmidt, profesoară la School of Earth and Atmospheric Sciences din cadrul Georgia Institute of Technology din Atlanta și Jennifer Wiseman, cercetătoare la NASA’s Goddard Space Flight Center din Greenbelt, Maryland și membră a echipei Hubble. NASA nu a prezentat alte detalii, însă prezența unei membre a echipei telescopului orbital Hubble la conferință face trimitere la posibilitatea observării din nou a unor vapori de apă, proveniți, poate, din gheizere.

Telescopul Hubble a detectat în 2012 ceva asemănător unor nori din vapori de apă, care se extindeau până la 200 de kilometri în spațiu, dinspre polul sud al Europei. Informația nu a fost confirmată încă prin repetarea observației, dar sugerează că o sondă robotică ar putea culege mostre din oceanul subteran al Europei, fără a fi nevoie să foreze în calota de gheață, acest lucru provocând experților entuziasm.