Harley and the Davidsons e un serial Discovery filmat în România și se anunță spectaculos
Harley and The Davidsons, una dintre cele mai mari producții de ficțiune realizate de Discovery, a fost filmată în România și va avea premiera în luna septembrie în întreaga lume, inclusiv la nivel local.
Producția a fost filmată la începutul acestui an, Discovery lucrând pentru acest proiect cu Studiourile Castel Film. Serialul îi are în rolurile principale pe Michiel Huisman (actor în „Urzeala tronurilor”), Robert Aramayo (care are un rol în sezonul șase din „Urzeala tronurilor”) și Bug Hall (a avut roluri în seriale precum „CSI” sau „Minți criminale”).
Şase motociclete originale din anii 1930 şi peste 70, fabricate de la zero sub supravegherea maestrului Alex Wheeler, au fost folosite pentru filmările la seria originală Harley and The Davidsons”. Motocicletele au fost proiectate şi construite în Africa de Sud şi în România. Wheeler şi echipele sale formate din câte 30 de persoane au construit motocicletele pentru seria TV din noiembrie 2015 până în martie 2016. La începutul verii, mai multe vehicule se aflau în atelierul din apropierea Bucureştiului şi sufereau câteva modificări.
Peste o sută de actori – din Statele Unite, Marea Britanie, dar şi România – fac parte din distribuţie, fără a pune la socoteală cascadorii. Lor li se adaugă câteva mii de figuranţi. Cea mai mare scenă este cea a cursei la care participă 400-600 de figuranţi, în jur de 20 actori şi cascadori.
Din punct de vedere al costurilor, spune producătorul, România a fost cea mai bună alegere. Clădirile existente au ajutat mult la crearea atmosferei începutului de secol XX. ”Arhitectura Bucureştiului s-a potrivit perfect cu America acelei perioade. Ar fi fost dificil să reproducem asta în alt parte. Cât priveşte costurile, nu am fi putut reuşi în altă parte. Aşa că Bucureştiul a fost un loc perfect pentru filmări”, a precizat producătorul Peter McAleese.
Harley and the Davidsons, bazat pe o poveste reală
Bazat pe o poveste adevărată, Harley and the Davidsons urmărește cum s-a născut această motocicletă emblematică, într-o perioadă de mari schimbări sociale și tehnologice, la începutul secolului XX. Walter, Arthur și Bill și-au riscat întreaga agoniseală, și chiar viața, ca să-și lanseze compania. Fiecare dintre ei s-a confruntat cu tot felul de obstacole, însă motocicleta le-a unit visurile și ambițiile. Pentru Walter Davidson, acest proiect a reprezentat șansa de a scăpa de restricțiile societății, de a ignora regulile și de a construi o motocicletă care putea să meargă în forță oriunde. Pentru Arthur Davidson a fost ocazia de a-și face un nume. Iar lui Bill Harley, motocicleta i-a dat speranța că va putea să se elibereze de părinții lui tiranici și să-și folosească talentul de inginer.
Construite inițial într-un fel de baracă din Milwaukee, aceste motoare puteau supraviețui în aproape orice condiții. Iar Walter le-a pus el însuși la încercare. Ambiția lui aprigă l-a determinat să devină pilot de top în cursele de motociclete și să participe la diverse competiții extrem de periculoase, organizate pe întreg teritoriul Americii. Curajul lui Walter a făcut cunoscută marca Harley-Davidson și, deși a fost o manevră riscantă, a determinat compania să-și preia în final principalul concurent, Indian, un producător de motociclete cu o poziție foarte solidă pe piață.
Dar fondatorii Harley-Davidson s-au confruntat și cu o dilemă morală: cât de mult erau dispuși să riște ca să se bucure de succes? La vremea respectivă, cursele de motociclete aveau adesea consecințe mortale, în special în contextul în care numărul acestor întreceri riscante era în creștere pe motodromurile din toată America.
Propulsați de ingeniozitatea, inovațiile și designul lor, fondatorii faimoasei mărci au înfruntat cu îndrăzneală rivali mult mai mari decât ei. Apoi, ca și când lucrurile nu ar fi fost suficient de complicate, s-a produs Marea Criză, iar industria motocicletelor a fost decimată. Însă Harley-Davidson a sfidat sorții și a mers mai departe cu ideile sale avangardiste.
Harley and the Davidsons arată cum fondatorii companiei au continuat să-și cultive fanii loiali așa cum n-o mai făcea niciun alt competitor din epoca respectivă, încheind un contract cu Armata SUA. Aceștia i-au învățat pe motocicliști cum să facă singuri diverse reparații pe teren, atrăgând cluburi de motocicliști zgomotoși din toată țara. În final, Harley-Davidson avea să-și canalizeze toate resursele către cel mai riscant proiect al său de până atunci: crearea primei supermotociclete din lume, o mașinărie de curse extrem de performantă, destinată publicului larg.
Walter, Arthur și Bill au consolidat reputația Harley-Davidson, constructorul motocicletelor care pot ajunge oriunde, fac față oricăror condiții și trec peste toate regulile. Este o moștenire care rezistă deja de mai bine de 100 de ani, iar în inima brandului se află fanii săi devotați.
Serialul se remarcă printr-o distribuție valoroasă, din care fac parte Michiel Huisman („Urzeala tronurilor”) în rolul lui Walter Davidson, Robert Aramayo („Urzeala tronurilor”) ca William (Bill) Harley și Bug Hall („Micuții șmecheri”) în rolul lui Arthur Davidson. Din distribuție mai fac parte Stephen Rider („Daredevil”), Jessica Camacho („Călărețul fără cap”), Daniel Coonan („Viața în EastEnd”), Annie Read („Awkward”), Wilson Bethel („Hart of Dixie”), Dougray Scott („Misiune: Imposibilă 2”), Gabe Luna („Matador”), Alex Shaffer („În viață mai și câștigi”) și debutanții Essa O’Shea și Sean Scully.
Scenariul pentru Harley and the Davidsons este semnat de Evan Wright, Seth Fisher și Nick Schenk. Dimitri Doganis este producătorul executiv pentru Raw Television, iar John Goldwyn este producătorul executiv pentru Discovery. Ciáran Donnelly este producător executiv și regizor, alături de regizorul Stephen Kay.
Miniseria, care va avea șase ore și va fi împărțită în trei părți, va avea premiera pe 11 septembrie, de la ora 22.00, pe Discovery Channel. Următoarele două părți vor fi difuzate pe 18, respectiv 25 septembrie, de la ora 22.00.